tafakor90

salam khoshhal misham ba man bashin va jadedtaren haro begem

من از تو عكس دارم!!!

لطفا اطلاع رسانی کنید بسیار مهم:


ادامه مطلب
نوشته شده در پنج شنبه 1 فروردين 1392برچسب:,ساعت 13:4 توسط zarirazmekar| |

غیر فعال کردن indexing برای افزایش سرعت ویندوز


ادامه مطلب
نوشته شده در پنج شنبه 1 فروردين 1392برچسب:,ساعت 12:53 توسط zarirazmekar| |

ارسال فایل بدون اینترنت
 

HyperTerminal  برنامه اي است كه توسط آن مي توانيد با استفاده از خطوط تلفن (و بدون نياز به اينترنت) فايلهايي را از هر نوع به دوستانتان ارسال و يا از آنها فايلهايي را دريافت نماييد.

شايد شما هم مانند من از ارسال فايلها توسط ابزار ذخيره سازي (مانند
CD، ديسك و...) خسته شده ايد در اين قسمت قصد داريم به بررسي يكي از قابليتهاي جذاب و كمتر شناخته شده ويندوز كه توانايي بالايي در ارسال و دريافت فايلهاي مختلف به نام Hyper Terminal بپردازيم.

HyperTerminal چيست؟


ادامه مطلب
نوشته شده در پنج شنبه 1 فروردين 1392برچسب:,ساعت 12:12 توسط zarirazmekar| |

راه برای ایمن نگه داشتن اطلاعات رایانه

ه


ادامه مطلب
نوشته شده در یک شنبه 27 اسفند 1391برچسب:,ساعت 5:50 توسط zarirazmekar| |

نسل آینده صفحه کلید تلفنها/ تصاویر کلیدهای برجسته و ناپدیدشونده

نسل آینده تلفنهای و تبلتها می‌توانند از دکمه های شفاف و واقعی برخوردار شوند که بر حسب نیاز از صفحه بیرون می‌آیند و سپس ناپدید می‌شوند.

 

به گزارش خبرگزاری مهر، تاکتوس، یک شرکت تازه کار آمریکایی مستقر در کالیفرنیا اقدام به ابداع یک صفحه از دکمه های شفافی کرده که از صفحه لمسی بالا می آید و پس از استفاده ناپدید می شود.

این شرکت مدعی شده است که این صفحه درست اندازه صفحه کلید لمسی است اما یک لایه از دکمه های شفاف روی آن ظاهر می شود.

نسل آینده صفحه کلیدهای تلفنها و تبلتهای هوشمند که در مواقع نیاز بالا آمده و ناپدید می شود

next-generation-keyboards1.jpg (580×386)

یک شرکت تازه کار صفحه شفافی از دکمه ها را ابداع کرده که روی سطح صفحات لمسی بالا می آید و اندازه آن برابر با صفحه لمسی است

این فناوری می تواند در تبلتها، تلفنها و دستگاه های کنترل از راه دور استفاده شود و حتی می تواند این امکان را فراهم کند که از صفحات لمسی به عنوان یک ابزار موسیقی استفاده کرد.

شرکت تاکتوس این فناوری را به عنوان نخستین نوع در جهان توصیف کرده که می تواند به ناکارآمدی کنترل کنونی صفحات لمسی پاسخ دهد.

این فناوری با ارائه دکمه های فیزیک که از سطح صفحه بالا می آیند می تواند بعد جدید به صفحات لمسی ببخشد. این درحالی است که این دکمه ها برحسب نیاز بالا آمده و پس از آن پایین می روند و از روی صفحه محو می شوند.

درحالی که صفحات لمسی کنونی بسیار باریک هستند و از لایه های فوق باریک تشکیل شده اند، شرکت تاکتوس مدعی شده است که این لایه که به صفحات لمسی می افزاید نیز بسیار باریک است و نیازی به تغییر حسگرهای صفحات کنونی نیست.

با این دکمه ها کاربر می تواند به سادگی پیامک ارسال کرده و دکمه ها را هنگام نوشتن حروف به معنای واقعی فشار دهد.

وقتی این دکمه ها ناپدید می شوند سطح صاف و بدون برآمدگی صفحه لمسی بار دیگر نمایان می شود.

next-generation-keyboards2.jpg (580×386)

این فناوری را می توان در تبلتها، تلفنها و کنترلهای از راه دور مورد استفاده قرار داد

  •  

 

 

نوشته شده در یک شنبه 7 آبان 1391برچسب:,ساعت 13:18 توسط zarirazmekar| |

چگونه بفهمیم دوستمان در یاهو مسنجر (مخفی) Invisible است؟
http://img.downloadha.com/Hamid/March 2010/6/yahoomass.jpg

در این ترفند قصد داریم به معرفی یک سایت بپردازیم که در کمتر جایی یافت میشود ، چرا که هنوز از ایجاد آن مدت کمی گذشته است. بدین صورت که بدون نیاز به نرم افزار خاصی و تنها با استفاده از یک عمل کوچک میتوان با وارد نمودن ID شخص مورد نظر پی به این موضوع برد که آیا او Invisible است یا خیر؟ لازم به ذکر است که این ترفند بر روی تمامی ورژنهای یاهو مسنجر جدید و قدیم قابل اجراست.


شرح مختصری از این سایت :

همان طور که می دانید Yahoo Messenger یک سرویس گفتگو میباشد که به کاربران اجازه میدهد تا به صورت Online و یا Invisible با یکدیگر Chat کنند. Kopy.ir امکانی را فراهم می کند که شما بتوانید کسانی را که در Yahoo Messenger مخفی به گفتگو می پردازند را شناسایی کنید . برای این منظور تنها کافیست مراحل زیر را انجام دهید:

2- بر روی تصویر ذره بین کلیک کنید. بعد از چند ثانیه Kopy وضعیت Yahoo Id مورد نظر را تشخیص داده و یکی از تصاویر زیر را نمایش می دهد:

این تصویر بیانگر آن است که شخص در وضعیت Invisible می باشد.

این تصویر بیانگر آن است که شخص در وضعیت Online می باشد.

این تصویر بیانگر آن است که شخص در وضعیت Offline می باشد.
http://www.nariya.ir/wp-content/uploads/2012/07/ym_nariya.jpg



1- Yahoo Id شخص مورد نظر خود را در مکان تعیین شده بدون yahoo.com@ وارد کنید . برای مثال : john_Smith


 
 
 
 
 
نوشته شده در چهار شنبه 28 تير 1391برچسب:,ساعت 11:24 توسط zarirazmekar| |

 ♥♪ ترفند خفن * کلیه ترفندهایی خفن در ایمیل در Yahoo Mail w0w0w0w

ترفندی در Yahoo Mail
http://img.downloadha.com/Hamid/March 2010/6/yahoomass.jpg

قصد داریم تا هم اکنون 4 ترفند ریز و درشت در بخش میل یاهو به شما معرفی کنیم. 4 ترفند کاربری که میتواند در کار چک کردن ایمیل و کار با صفحه Yahoo Mail به شما کمک فراوانی کند. این ترفندهای کوچک را دست کم نگیرید!


برای استفاده از ترفندهای زیر ابتدا از mail.yahoo.comوارد صفحه Yahoo Mail شوید. سپس ترفندهای زیر را اجرا کنید:

1- آدرسهای مسدود شده
بدین وسیله قصد داریم تا آدرسهایی که نمیخواهیم از جانب آنها ایمیلی برای ما ارسال شود را مسدود کنیم. بدین منظور روی لینک Options کلیک کنید. در صفحه بعد به Block Addresses بروید. در این صفحه در قسمت Add Block ایمیل فردی را که میخواهید از جانب او ایمیلی برای شما نیاید را وارد کنید تا او بلاک شود. در حال حاضر شما تا 500 نفر را میتوانید مسدود کنید.

2- مشاهده IP افراد فرستنده ایمیل
بدین وسیله شما میتوانید IP افرادی که برایتان ایمیل ارسال کرده اند را پس از باز کردن ایمیلشان مشاهده کنید. بدین منظور پس از مراجعه به Options ، به General Preferences بروید. در قسمت Headers گزینه دوم یعنی Show all headers on incoming messages را انتخاب کنید. در پایان روی دکمه Save کلیک کنید. اکنون هر ایمیلی را که در Inbox تان باز کنید در قسمت X-Originating-IP میتوانید IP ارسال کننده را مشاهده کنید.

3- تنظیم تعداد ایمیلهای قرار گرفته شده در صفحه
با استفاده از این ترفند میتوانید تعداد ایمیلهای وارد شده در هر صفحه را تنظیم کنید که در هر صفحه Inbox جای بگیرد. اگر قصد پاک کردن کلیه ایمیل هایتان را داشته باشید این روش میتوانید کار شما را آسان تر گرداند. برای این کار پس از رفتن به صفحه Options مجدد به General Preferences بروید. حال در قسمت Messages per Page یکی از اعداد 10 ، 25 ، 50 ، 100 و 200 را انتخاب کنید. این اعداد نمایانگر تعداد ایمیلها در هر صفحه است. در پایان دکمه Save را بزنید تا اطلاعات ذخیره شود.

4- نام شما در ایمیلهای ارسالی
ممکن است دوست داشته باشید نام شما در ایمیلهایی که میفرستید یک نام خاص باشد تا نام و نام خانوادگی تان که در ابتدای ثبت نام وارد کرده اید. برای تنظیم نام تان در ایمیلهای ارسالی پس از مراجعه به Options و سپس General Preferences در قسمت From name یک نام برای خود در نظر بگیرید و با استفاده از دکمه Save تغییرات را ذخیره کنید.
 
نوشته شده در چهار شنبه 28 تير 1391برچسب:,ساعت 11:23 توسط zarirazmekar| |

 


اولین گوشی لمسی ایرانی t-phon2 + عکس
مدیر فروش شرکت تولید کننده گوشی ایرانی طاها گفت: حدود 3500 دستگاه گوشی "t-phone2" به عنوان اولین پاکت پی سی ایرانی در بازار ایران عرضه شده و مورد استقبال کشورهایی چون آذربایجان و چهار کشور عربی نیز قرار گرفته است.
مجید رمضانی مدیر فروش شرکت ابرا تهران با اشاره به عرضه گوشی ایرانی "t-phone2 " برای اولین بار در نمایشگاه سبیت آلمان گفت: این گوشی تماما تولید ایران است و نمونه های آن در دیگر کشورها موجود نیست به همین دلیل این نوع گوشی مورد استقبال کشورهای عربی و مسلمان قرار گرفته است.
 
وی با تاکید بر اینکه کارخانه تولید این نوع گوشی در شیراز قرار دارد به امکانات و قابلیتهای این گوشی همچون پشتیبانی از سیستم عامل ویندور 5/6، صفحه نمایش لمسی 8/2 اینچی، ارتقاء حافظه داخلی تا 16 گیگابایت، وای فای، GPS و دوربین عکاسی و فیلمبرداری پنج مگاپیکسلی اشاره کرد.
رمضانی گفت: این پاکت پی سی ایرانی با گارانتی رسمی ابرا تهران به بهای 320 هزار تومان در بازار تلفن همراه به عنوان گوشی اسلامی شیعی بر پایه ویندوز موبایل به فروش می رود.
وی ادامه داد: این پاکت پی سی که با نام "طاها" نیز شناخته می شود دارای امکاناتی داخلی چون شتاب سنج داخلی و قبله نما است. تعدادی نرم افزار قرآنی و احادیث نیز به صورت فارسی در این گوشی قرار گرفته است.
تلفن همراه هوشمند tPhone2 در نمایشگاه سبیت 2010 از محصولاتی است که توجه بازدیدکنندگان را به خود جلب کرد.

 

اولین گوشی لمسی ایرانی t-phon2 + عکس

 

نوشته شده در شنبه 6 خرداد 1391برچسب:,ساعت 10:33 توسط zarirazmekar| |

ترفندهایی جدید این بار در Ie7


به زودی همگی کاربران به لطف وجود IE7 در ویندوز ویستا این مرورگر جدید را تجربه خواهند کرد. هر چند که هم اکنون بسیاری از کاربران آخرین ورژن اینترنت اکسپلورر را بر روی ویندوز XP خود نصب دارد. IE7 نسبت به نسخه 6 خود تغییرات عمده ای کرده است. این تغییرات ترفندهای بسیار مختلف و جدیدی را نیز به همراه داشته است. هم اکنون قصد داریم جدیدترین ترفندهای موجود در IE7 را برای شما بازگو کنیم.
 


ادامه مطلب
نوشته شده در شنبه 6 خرداد 1391برچسب:,ساعت 8:53 توسط zarirazmekar| |

عضو انجمن حفاظت در برابر اشعه ایرانیان از اجرای پروژه بررسی اثرات ناشی از استفاده از گوشی موبایل بر حیوانات آزمایشگاهی خبر داد و گفت: ریسک خطر در گوشی هایی که بدون کنترل و قاچاقی وارد کشور می شود در این زمینه به مراتب بیشتر است.

دلنواز فرودین در گفتگو با خبرنگار مهر از انجام پروژه ای توسط نهادهای ذیربط خبرداد که براساس آن اثرات ناشی استفاده از گوشی های موبایل بر روی حیوانات آزمایشگاهی در کشور مورد بررسی قرار گرفته است و گفت: برخی شواهد روی حیوانات از اثرات سوء در استفاده دراز مدت از گوشی های موبایل حکایت دارد اما این نتایج تنها به عنوان یک ریسک فاکتور درنظر گرفته شده و هنوز قطعی نیست.

وی ادامه داد: این دقیقا مانند این است که طبق بررسی ها مشخص شده که ریسک سرطان ریه در افراد سیگاری بیشتر است و به همین دلیل انجمن جهانی سرطان این موضوع را عنوان کرده است؛ براین اساس در بحث گوشیهای موبایل نیز اثرات سوء ناشی از استفاده درازمدت از گوشی های موبایل را منابع جهانی رد نکرده اند و به عنوان احتمال درنظر گرفته اند.

فرودین گفت: در چنین شرایطی و در صورت تایید این تحقیقات، ریسک ابتلا به بیماری برای گوشیهای موبایل قاچاق و غیر استاندارد به مراتب بیشتر از گوشیهایی خواهد بود که از مبادی ورودی و به صورت قانونی وارد می شود.

عضو انجمن حفاظت در برابر اشعه ایرانیان با تاکید براینکه نظارت بر استاندارد گوشی های موبایل در کشور از مبادی ورودی گمرک به جدیت دنبال می شود، اضافه کرد: در این شرایط و به دلیل احتمالاتی که هنوز به اثبات قطعی نرسیده است بهترین اقدام ایمنی و حفاظت در برابر این تشعشعات است.

وی با تاکید براینکه حتی گوشی های موبایلی که در ایران تولید می شوند به دقت چک و آزمایش می شوند، تصریح کرد: کاربران موبایل باید توجه داشته باشند که تنها گوشی هایی را خریداری کنند که قاچاق نبوده و میزان حد تشعشع آنها – SAR – در مبادی ورودی کشور کنترل شود.

وی گفت: گوشی هایی که از طریق قانونی وارد کشور شده و یا در ایران تولید می شوند کاملا مورد تستهای تشعشعی از لحاظ استاندارد ملی و جهانی قرار گرفته و میزان SAR آنها مشخص است اما برای گوشی های قاچاق هیچ کنترلی وجود ندارد.

 

 

 

نوشته شده در پنج شنبه 21 ارديبهشت 1391برچسب:,ساعت 11:58 توسط zarirazmekar| |


یك شركت بین المللی تولید كننده لوازم جانبی بازی های رایانه ای، نوع جدید از موشواره ( موس ) را تولید كرده كه دارای 9 كلید هوشمند قابل برنامه ریزی است. آخرین محصول عرضه شده از سوی شركت لاجیتك ، موس G300 است كه مخصوص بازی های رایانه های خانگی (پی.سی) است.

اولین ویژگی قابل توجه این محصول تعداد بالای كلید های قابل برنامه ریزی آن است ، این موس با بهره بردن از 9 كلید هوشمند به كاربر اجازه می دهد تعدادی از كلیدهای حیاتی را از صفحه كلید به موس انتقال دهد.

این محصول دارای حافظه داخلی است و می تواند سه پروفایل را درون خود ذخیره كند و كاربران می توانند بدون نیاز به نصب نرم افزار و بر روی هر سیستمی از تنظیمات اختصاصی بهره ببرند. برای هر یك از این پروفایل ها می توان یكی از هفت رنگ را انتخاب كرد تا علاوه بر زیبایی ظاهری موس، بتوان به سادگی پروفایل ها را به خاطر سپرد. این موس با حس گر نوری 2500 DPI خود كوچك ترین حركات دست را با دقت بی نظیر به سیستم منتقل می كند تا بهترین سلاح كاربران در بازی های رایانه ای باشد.

 

 

 

 

نوشته شده در سه شنبه 19 ارديبهشت 1391برچسب:,ساعت 9:48 توسط zarirazmekar| |

نسل جدید 911 پورشه به ایران می آید

ممکن است شما هم هرگاه نام پورشه را می شنوید، تصویر مدل 911 را در ذهن خود تداعی کنید! 911 بی شک یکی از جاودانه ترین مدل های پورشه بوده و همواره استایل یک پورشه ناب و اصیل را به نمایش گذاشته است. اگر مدل های مختلف 911 را از ابتدای تولید تاکنون مشاهده کنید متوجه خواهید شد شمایل کلی این خودرو در این سال ها تغییر چندانی پیدا نکرده و همواره سعی شده تا چهره اصیل آن دست نخورده باقی بماند. مدل های 911 همیشه با آخرین فناوری های روز به بازار عرضه می شوند و شکی نیست که جزو بهترین های صنعت خودروسازی هستند.


 

تعداد محدودی از مدل های قدیمی 911 در ایران موجود هستند اما کسی فکرش را نمی کرد بعد ده ها سال غیبت، باز هم پای مدل 911 به ایران باز شود تا اینکه مدل 2009 Cabriolet 4 Carrera به عنوان تنها 911 به دست نمایندگی پورشه در ایران عرضه شد. این مدل چهارچرخ متحرک به عنوانی ک رقیب قدرتمند برای SL500 در بازار داخلی ظاهر شد و از لحاظ قیمت نیز حدود 30 میلیون تومان ارزان تر از SL500 بود. این مدل طبق معمول از یک پیشرانه شش سیلندر بهره می گیرد و شتاب اولیه آن برابر 8/4 ثانیه است، به همین سبب در زمان عرضه در ایران، لقب سریع ترین اتومبیل بازار داخلی را به خود اختصاص داد. البته مدل کوپه این خودرو شتاب اولیه سریع تری داشته و هندلینگ آن نیز اندکی بهتر است که متاسفانه در بازار ایران عرضه نشد. با این حال اکنون نمایندگی پورشه در ایران اعلام کرده قصد دارد مدل Carrera S کاربرولت و همچنین کوپه را در کشور عرضه کند و البته هنوز زمان دقیقی برای آغاز فروش آن اعلام نکرده است.

با انتشار تصاویر اولیه و اطلاعات مربوط به نسل جدید پورشه 911 معلوم شد بازهم استایل طراحی و پیکره اصلی 911 ثابت مانده و بیشتر تغییرات در طراحی داخلی و مشخصات فنی رخ داده است. هرچند در نمای ظاهری هم، افزایش 100 میلی متری فاصله محورها و همچنین انجام تغییرات جزئی در طراحی چراغ ها، سپرها و اسپویلر عقب، کاملا مشهود است و بدین ترتیب مشخص می شود این بار پورشه سعی کرده ضمن حفظ سنت ها، دستی هم بر چهره همیشگی مدل 911 بکشد.


 

فرم سپر جلو به کلی تغییر کرده است و به نظر می رسد چراغ های دایره ای شکل سابق، کمی بیضی مانند شده اند. چراغ های LED Day Light نیز از دو طرف ورودی های هوا به سمت گوشه سپر، پیشروی کرده اند و با این تفاسیر، نمای جلوی 911 شباهت کمی با مدل Caymen پیدا کرده است. اولین نکته ای که در نمای جانبی توجه شما را به خود جلب می کند، ملایم شدن زاویه قوس سقف نسبت به مدل قبلی 911 بوده که پنجره عقب نیز با شیب کمتری در امتداد آن به سمت انتهای خودرو کشیده شده است و شما را به یاد اتومبیل های فست بک می اندازد. آینه های جانبی هم تغییر کرده و مانند همان نمونه ای است که روی مدل های جدید پورشه نصب می شود. در قسمت عقب نیز سعی شده با طراحی مجدد اسپویلر متحرک عقب و تغییر در زاویه شبکه های آن، حالت آیرودینامیک مناسب تری جهت هدایت هوا به سمت عقب ایجاد شود و همان طور که ملاحظه می کنید، چراغ ترمز سوم نیز به جای قسمت فوقانی اسپویلر، در میان شبکه های خروجی هوا جاسازی شده است. چراغ های عقب، فرم قبلی خود را حفظ کرده اند، با این تفاوت که ابعاد آن بسیار باریک تر شده و در نورپردازی آنها از سیستم LED خطی استفاده شده است. همچنین رینگ استاندارد این مدل، از نوع 20 اینچی است.


 

وزن بدنه 911 که از آلومینیوم و فولاد ساخته شده، 45 کیلوگرم نسبت به قتل کاهش یافته و ضریب آیرودینامیکی آن نیز بهبود چشمگیری یافته است. مشتریان این نسل از 911 می توانند دو مدل کیت اسپورت را برای بدنه سفارش دهند که اولی شامل اسپویلر و سپر اسپورت بوده اما مدل دوم آن که تکمیل تر است شباهت زیادی به کیت 911 GTR دارد. کمپانی پوشه برای بدنه نسل جدید این خودرو، چهار رنگ استاندارد، هفت رنگ متالیک و همچنین سه رنگ ویژه سفارشی را ارایه می دهد.


 

در داخل کابین نسل جدید 911 تغییرات زیادی به چشم می خورد که سبک طراحی داخل مدل های جدیدتر پورشه یعنی کاین 2011 و پانامرا در ذهن شما تداعی می کند. ارتفاع داشبورد کاهش یافته و در عوض، طول کنسول مرکزی و تعداد کلیدهای قرار گرفته روی آن افزایش یافته است و از این لحاظ بی شباهت به کنسول پانامرا نیست. غربیلک فرمان نیز دقیقا از همان نمونه ای بوده که در مدل های جدید به صورت استاندارد استفاده می شود و کارکردن با پدال شیفترهای آن، چندان ساده و کاربردی نیست! البته شما می توانید غربیلک فرمان اسپورت و جدید پورشه را برای این مدل هم سفارش دهید که پدال های تعویض دنده در پشت آن قرار گرفته اند و خبری از کلیدهای کنترلر روی آن نیست! در کل، سبک طراحی داخلی علاوه بر دارابودن ویژگی های اسپورت، لوکس تر از قبل شده است و به لطف افزایش فاصله محورها، فضای پای سرنشینان نیز بیشتر شده است. البته هنوز هم ردیف عقب برای بزرگسالان و به خصوص افراد بلند قد، راحت و جادار نیست. ابعاد سانروف نیز بسیار عریض تر از نسل قبل شده و مکانیزم آن به این صورت است که قسمت بزرگی از سقف از جای خود بلند شده و به سمت عقب حرکت می کند. مشتریان می توانند برای پوشش چرم کابین این خودرو یکی از 9 رنگ پیشنهادی را انتخاب کنند که دو رنگ قرمز کار را و قهوه ای اسپرسو فقط برای پوشش چرم طبیعی است.


 

نسل نوین 911 از لحاظ فنی دچار تحولات شگرفی شده و جالب اینجاست که مصرف سوخت هر دو مدل کاررا و کاررا S از 10 لیتر در هر 100 کیلومتر، تجاوز نخواهد کرد و تولید گازهای گلخانه ای نیز تا 16 درصد در این مدل ها کاهش یافته است. جعبه دنده هفت سرعته اتوماتیک PDK برای هر دو مدل کاررا و کاررا S قابل سفارش بوده و سیستم فرمان جدید الکترومکانیکی به کار گرفته شده در این مدل ها، علاوه بر افزایش میزان دقت فرمان پذیری، نقش موثری در کاهش مصرف سوخت ایفا می کند. لازم به ذکر است که جعبه دنده PDK پورشه یکی از بی نقص ترین گیربکس های دنیا بوده و دنده ها را با کمترین تاخیر تعویض می نماید که البته از این گیربکس در مدل کاین استفاده نشده است. کاررا جدید از یک پیشرانه شش سیلندر 3/4 لیتری بوکسور (طبق معمول در قسمت عقب خودرو) بهره برده که قادر است قدرتی معادل 350 اسب بخار را تولید کند و با انتشار 194 گرم / کیلومتر CO2 عنوان اولین اتومبیل اسپورت پورشه با میزان انتشار کمتر از 200 گرم / کیلومتر دی اکسید کربن را کسب کرده است. میانگین مصرف سوخت کاررا برابر 8/2 لیتر در هر 100 کیلومتر می باشد. کاررا S نیز از یک پیشرانه شش سیلندر 3/8 لیتری برخوردار است که تولید 400 اسب بخار را برای این مدل مهیا ساخته است. مصرف سوخت این مدل برابر 8/7 لیتر در هر 100 کیلومتر بوده و میزان انتشار دی اکسیدکربن آن، 205 گرم / کیلومتر است. لازم به ذکر است که شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعت این خودرو برای مدل Carrera و Carrera S به ترتیب برابر 4/6 ثانیه (4/4 با دکمه شتابگیری) و 3/4 ثانیه (4/1 با دکمه شتابگیری) می باشد.


 

کمپانی پورشه برای مدل 911 جدید خود از سیستم های هوشمند کنترل پایداری مختلفی استفاده کرده که ازجمله آنها می توان به سیستم مدیریت فعال شاسی PDCC و همچنین سیستم ثبات چرخش فعال اشاره کرد. این سیستم که برای اولین بار در کاررا مورد استفاده قرار گرفته است، آستانه تحمل نیروی جانبی (G) را افزایش داده و موجب می شود پیچ ها را با حداکثر سرعت ممکنه و اعتماد به نفس بیشتری پشت سر بگذارید. هندلینگ 911 همیشه بی نظیر و مثال زدنی بوده و به لطف سیستم تعلیق فوق العاده خشکش همواره مانند یک خزنده به زمین می چسبد! اما این ویژگی درمدل های چهار چرخ متحرک تشدید می گردد و دیگر نگران منحرف شدن قسمت عقب خودرو نخواهید بود که البته فعلا مدل 4 و S4 برای نسل جدید 911 معرفی نشده است. نکته منفی درخصوص 911 این بوده که صدای منبع اگزوز آن مانند مدل کاین یا پانامرا چندان جذاب و غرنده نبوده و فقط در دورهای بالا صدایی زوزه کشان، مانند توفان را از خود خارج می کند. البته مشتریان می توانند برای این نسل از 911 کیت اگزوز اسپورت را سفارش دهند که صدای خشن تری دارد اما باز هم راضی کننده و دلچسب نیست.

91/041 دلار و برای مدل کاررا S معادل 107/796 است. برآوردها نشان می دهد، قیمت کاررا S در ایران حدود 400 میلیون تومان خواهد بود و از این لحاظ اختلاف زیادی با مدل قبلی خواهد داشت.

 

 

نوشته شده در سه شنبه 5 ارديبهشت 1391برچسب:,ساعت 10:30 توسط zarirazmekar| |

صندوقي براي اطلاعات


 

[تصویر: 242684.JPG]





Folder Lock يکي ازبهترين وسريع ترين نرم افزارهايي است که براي حفاظت وکدگذاري فايل ها و پوشه هاي مهم مورد استفاده قرارمي گيرد. کارکردن با اين نرم افزارنيز بسيارآسان است. بدين ترتيب که چيزي شبيه به آن چه که درتصوير1مشاهده مي کنيد پس ازنصب نرم افزارنمايش داده مي شود.
[تصویر: 242684%20(1).JPG]
درقسمت Create Locker here بايد نام و محل پوشه ايمن يا در اصطلاح گاوصندوق فايل ها و پوشه ها رامشخص کنيد. در واقع از اين طريق محلي امن رابراي نگهداري فايل ها و پوشه هاي مهم خود ايجاد مي کنيد که البته درحالت عادي غيرقابل حذف وغيرقابل انتقال است. بنابراين با کليک Browse روي دکمه مي توانيد تنظيمات مورد نظر خود را اعمال کنيد. درمرحله بعد بايد براي اين پوشه يک رمزعبورتعيين کنيد. حتماً متوجه شده ايد رنگ هايي که حين وارد کردن رمزعبورنمايش داده مي شوند بيانگر ميزان ايمني رمزانتخاب شده است (رنگ سبز به معناي يک رمز عبور بسيارخوب وايمن است). اکنون پس از دوبار وارد کردن رمز عبور و کليک روي دکمه OK وارداين نرم افزارخواهيد شد. همانطورکه درتصوير2نشان داده شده قسمتي وجود دارد که مربوط به کدگذاري فايل ها و پوشه ها است وامکانات مختلفي را دراختيار کاربر قرارمي دهد. به عنوان مثال براي کدگذاري يک فايل بايد روي گزينه Add files & folders کليک کنيد. اکنون همان طورکه مي بينيد امکان انتخاب فايل ها وانجام عمليات کدگذاري آن ها وجود دارد. درمرحله بعد پس ازانتخاب فايل ها وپوشه هاي مورد نظرروي دکمه crypt NOW-E کليک کنيد. پس از اتمام عمليات کد گذاري در انتها گزينه close to protect را انتخاب کنيد. از اين پس دسترسي به فايل ها و پوشه هاي حفاظت شده ازطريق گاوصندوقي که قبلاً ساخته ايد امکان پذيراست. در واقع با اين کار فايل ها و پوشه هاي مهم درصورت استفاده درکامپيوترها ياحتي سيستم عامل هاي مختلف ايمن خواهند بود و دسترسي به آن ها محدود مي شود. اما درنرم افزار Folder Lock روش ديگري نيز براي حفاظت اطلاعات وجود دارد که نسبت به روش قبل ازامنيت کمتري برخورداراست ودر عوض راحت تر وسريع تر است. براي دسترسي به اين قسمت روي دکمه Lock که در کنار Encrypt قرارگرفته کليک کنيد. اکنون پنجره اي نمايش داده مي شود که مشابه قبل است (تصوير3). دراينجا نيز روش انتخاب فايل به مانند قبل است با اين تفاوت که دکمه Encrypt Now به Lock Now تغييريافته است.
نکته جالب ديگري که دراين نرم افزار وجود دارد و در مورد هر دو روش صادق است قابليت انتقال و کپي گاوصندوق است. به عنوان مثال مي توانيد اطلاعات حفاظت شده خود را روي يک درايو فلش کپي کنيد. اين کار با کليک روي گزينه Portability امکان پذيراست (تصوير4).
[تصویر: 242684%20(2).JPG]
آخرين نکته اين که فايل هاي حفاظت شده دراين نرم افزار در برابرهکرها (حتي درصورت نفوذ به کامپيوتر)، ويروس ها و تروجان ها نيز ايمن خواهند بود و تنها در حالتي که گاوصندوق اطلاعات باز است اين فايل ها وپوشه ها قابل دسترسي هستند.
نوشته شده در دو شنبه 4 ارديبهشت 1391برچسب:,ساعت 13:18 توسط zarirazmekar| |

 

Asus P7P55D Premium يك مادبورد متشخص!
 

[تصویر: 241864.JPG]
Asus P7P55D Premium يك مادبورد متشخص!


تمام مادربوردهاي P55 يك ويژگي يكسان دارند و آن هم استفاده از چيپ ست P55 است! با انتقال كنترلر حافظه و مسيرهاي PCI-Express مربوط به كارت گرافيك به داخل پردازنده ديگر چيز زيادي براي اين چيپ ست باقي نمانده و حالا نوبت مادربوردسازان است كه با شيوه ها و روش هاي مختلف يك محصول قابل توجه توليد كنند.
Asus P7P55D Premium يكي از آن مادربوردهاي قابل توجه است كه امكانات جالب و كاربردي را در يك محصول به كاربر ارائه مي دهد.
[تصویر: 241864%20(1).JPG]
[تصویر: 241864%20(2).JPG]
بررسي اجمالي

اولين چيزي كه توجه شما را در اين مادربورد به خود جلب مي كند،‌مدار رگولاتور 32+3 فازي پردازنده مركزي و كنترلر حافظه است كه به طور حتم شما را متعجب خواهد كرد (تصوير 1). Asus دليل اين كار را رسيدن به بيشترين حد كارايي، توليد گرماي كمتر و اوركلاك بهتر پردازنده مي داند. يك چيپ ست به نام T.Probe در كنار مدار رگولاتور وجود دارد كه با نظارت بر دما و فشار كاري مدار رگولاتور، فشار كاري را روي هر يك از فازها تنظيم مي كند تا به اين ترتيب فشار كاري بين تمام آن ها تقسيم شده و هر يك حجم كاري مشخص و دماي كمتري داشته باشند. يك برنامه نيز با همين نام به همراه مادربورد وجود دارد كه داراي دو حالت Power Saving (هشت فاز فعال) و Xtreme Power(تمام فازها فعال) است و دماي هريك از فازها را نمايش مي دهد (البته به جاي ذكر رقم دقيق، تنها يك نوار نمايش داده مي شود) (تصوير 2).
مدار رگولاتور به طور عموم گرماي زيادي ندارد و تنها در فشار كاري بالا يا در زمان اوركلاك پردازنده، مي توان گرماي نسبي اين بخش را حس كرد. دو خنك كننده روي MOSFETها را پوشانده كه به وسيله يك لوله انتقال حرارت با يكديگر در تماس هستند و همواره گرماي مختصري دارند. ارتفاع خنك كننده مناسب است و مشكلي در نصب خنك كننده هاي بزرگ پردازنده به وجود نخواهد آمد. بالاي مادربورد، محلي براي اتصال TurboV Remote قرار دارد كه در حقيقت يك دستگاه كنترل از راه دور است و مي توان از آن براي افزايش كارايي سيستم به وسيله برنامه TurboV يا تغيير تنظيمات EPU (مربوط به كاهش توان مصرفي مادربورد در زمان هاي مختلف) استفاده كرد. در مدلي كه به دست ما رسيد، اين كنترل وجود نداشت و بنابراين نتوانستيم آن را تست كنيم. اسلات هاي حافظه نيز در نوع خود جالب هستند (تصوير3). تنها يك سمت اين اسلات ها داراي گيره است و با وجود اين، حافظه ها كاملاً محكم در جاي خود قرار مي گيرند (اين روش براي جلوگيري از گير كردن گيره هاي پاييني به كارت گرافيك طراحي شده است). يكي از ويژگي هاي مثبت اين مادربورد دكمه MomOK آن است. در صورتي كه با نصب حافظه جديد سيستم بوت نشود، چراغي كنار اين دكمه روشن مي شود و با نگه داشتن اين دكمه، مادربورد به طور خودكار سرعت هاي SPD درون حافظه ها را خوانده و تنظيمات بايوس را براساس آن تغيير مي دهد تا سيستم بوت شود.
به اين ترتيب بدون نياز به پاك كردن بايوس و در صورت بروز مشكل با حافظه ها (در اثر تنظيمات اشتباه يا موارد مشابه) مي توان سيستم را بوت كرد. در كل مي توان شانزده گيگابايت حافظه DDR3 2200 روي اين مادربورد نصب كرد. خوشبختانه در زمان تست اين مادربورد، يك حافظه با سرعت 2200 مگاهرتز به دستمان رسيده و توانستيم ادعاي اين مادربورد در پشتيباني از اين حافظه ها را بررسي كنيم.
بالاي حافظه ها سه دكمه به نام هاي OV-DRAM, OV-IMC و OC-CPU ديده مي شوند (تصوير 4). اين دكمه ها محدوده ولتاژهاي قابل انتخاب براي حافظه ها، چيپ ست و پردازنده را گسترش مي دهند. بهتر است تنها در صورتي كه اطمينان داشته باشيد به سيستم و قطعات شما آسيبي نمي رسد از اين دكمه ها استفاده كنيد (ما در زمان اوركلاك دكمه ها را تغيير نداديم).
[تصویر: 241864%20(3).JPG]
[تصویر: 241864%20(4).JPG]
پايين حافظه ها خنك كننده بزرگ چيپ ست قرار دارد كه چندان گرم نمي شود. شش رابط SATA سمت راست آن ديده مي شود كه دو تا از آن ها با سرعت شش گيگابيت در ثانيه كار مي كنند (تصوير 5). چيپ ست Marvell 88SE9123 اين دو پورت را كنترل مي كند. اين چيپ ست به طور مستقيم با چيپ ست P55 در ارتباط نيست و Asus براي جلوگيري از كاهش سرعت اتصال اطلاعات، يك چيپ ست PLX PEX8613 روي مادربورد قرار داده تا اطلاعات از طريق رابط PCL-E نسل دومي كه اين چيپ ست يك مدار كوچك كه به صورت عمودي قرار گرفته، ديده مي شود كه يك حافظه NAND ساخت Samsung مدل K9G4G08U0A 825 روي آن قرار دارد. اين بخش، سيستم عامل Express Gate SSD را در خود ذخيره كرده كه در حقيقت، يك نسخه سبك از لينوكس است و به دليل داشتن حافظه مخصوص به خود با سرعت بسيار بيشتري نسبت به قبل بوت مي شود.
[تصویر: 241864%20(5).JPG]
دو دكمه روشن كردن و ريست سيستم، به همراه دو پورت SATA2 ديگر كه به صورت عمودي نصب شده اند، پايين مادربورد ديده مي شوند. يك رابط IDE به همراه كنترلرJ Micron JMB368 نيز در اين مادربورد وجود دارد، اما ديگر جايي براي رابط Floppy وجود ندارد.
[تصویر: 241864%20(6).JPG]
رابط هاي كارت هاي جانبي نيز چيدمان مناسبي دارند. دو رابط PCI بين دو رابط PCI-Ex16 قرار دارند و در انتها نيز دو رابط PCI-E x1 قرار گرفته است. به اين ترتيب، حتي با نصب دو كارت گرافيك دو اسلاتي، يك رابط PCI و يك رابط PCI-E x1 در اختيار خواهيد داشت (تصوير 7).
رابط هاي پشت مادربورد نيز تقريباً كامل است. خوشبختانه دو پورت PS/2 حذف نشده اند و هشت رابط USB 2.0 نيز در اين قسمت ديده مي شوند. دو عدد از اين رابط ها آبي رنگ بوده و با برچسبي كه عبارت USB 2.0 روي آن نوشته شده، پوشانده شده اند. دكمه پاك كردن بايوس نيز در اين بخش قرار دارد. يك رابط IEEE 1394 (با كنترلر VIA VT6308P) و دو پورت شبكه با كنترلرهاي Realtek8112L و 8110SC نيز در نظر گرفته شده اند. شش اتصال صداي 5/3 ميلي متري و خروجي هاي صداي Coaxial و Optical به كمك چيپ ست VIA VT2020 خروجي صداي حداكثر ده كاناله با كيفيت 192 كيلوهرتز دقت 24 بيت را تأمين مي كنند (تصوير 8). در جعبه مادربورد نيز يك كارت جانبي كه يك رابط eSATA و دو رابط USB 2.0 روي آن قرار دارد، در نظر گرفته شده است.
در اين مادربورد مانند ديگر توليدهاي Asus، از AMI BIOS استفاده شده است. خوشبختانه بهبودهايي در گزينه هاي بايوس صورت گرفته و در اينجا با بايوس ساده تر و بهتري روبه رو هستيم. همچنان مي توان پروفايل هايي براي تنظيمات مختلف ايجاد كرد و به كمك برنامه EZ Flash بايوس را به روزرساني كرد. يكي از مشكلاتي كه در به روزرساني بايوس داشتيم، عدم شناخت درايو USB Flash ما به وسيله اين قسمت بود. به همين دليل مجبور شديم فايل به روزرسان را ابتدا روي هاردديسك كپي كرده و سپس بايوس را به روزرساني كنيم (در وب سايت Asus روي پشتيباني از درايوهاي فلش تأكيد شده است). گزينه اي به نام DOCP در بايوس وجود دارد كه فركانس هاي مختلف حافظه در آن ذكر شده و بدون اين كه نيازي به درگير شدن با گزينه هاي مختلف باشد،‌ مي توانيد سرعت حافظه را از اينجا انتخاب كنيد (البته ولتاژ و زمان بندي حافظه را بايد خودتان تنظيم كنيد). اين گزينه بيشتر در مواردي كه با حافظه هايي با فركانس هاي نامتعارف روبه رو هستيد، بسيار مفيد خواهد بود.
شرايط تست مادربورد و نتايج آن

براي تست مادربورد از پردازنده Intel Core i5 750، چهار گيگا بايت حافظه Mushkin DDR3 2000، كارت گرافيك XFX HD 5970 Black Edition، هاردديسك 320 گيگابايتي western Digital، منبع تغذيه 1235 وات Green و خنك كننده Gelid Tranquillo استفاده كرديم.
با روشن شدن سيستم، چراغي در كنار هر قطعه روشن شده و در صورت عدم بروز خطا در آن بخش، آن چراغ خاموش خواهد شد. اين قابليت Q-LED نام دارد و مي تواند جايگزيني به نسبت مناسبي براي صفحه نمايش هاي ديجيتالي روي مادربوردها به شمار آيد. چراغ مربوط به حافظه ها روي مادربورد روشن باقي ماند و با فشار دكمه MemOK و سپري شدن چند ثانيه، سيستم با فركانس استاندارد خود حافظه DDR3 1333 بوت شد (سرعت SPD موجود در حافظه). با رفتن به بايوس و انتخاب گزينه DDR3 2000 از DOCP، سيستم بدون مشكل بوت شد و وارد ويندوز شديم. زمان بندي اين حافظه ها 8-8-7-24 بود كه در اين مقدار سيستم بوت نمي شد. بنابراين مجبور شديم مقدار 9-9-9-24 را براي آن ها در نظر بگيريم. در اينجا بايد به اين نكته اشاره كنيم كه اين فركانس با تغيير در ضريب و فركانس پردازنده قابل دستيابي است و به همين دليل سرعت پردازنده كمي كاهش پيدا كرد. نصب حافظه هاي Kingmax Hercules DDR3 2200 نيز مشكلي ايجاد نكرد. حافظه ها و زمان بندي آن ها به طور كامل شناسايي شدند و سيستم بدون مشكل بوت شد. در اين حالت نيز ضريب و فركانس پردازنده به ترتيب به 13 و 220 مگاهرتز تغيير كرد و در نتيجه فركانس نهايي پردازنده روي 86/2 گيگاهرتز افزايش يافت. البته اين مسئله اشكال مادربورد به شمار نمي آيد و در هر مادربورد ديگري كه بتواند از اين حافظه ها پشتيباني كند، بايد اين موارد را تغيير داد كه در نهايت به تغيير فركانس پردازنده منجر مي شود. بعضي از تست ها را با هر دو حافظه اجرا كرديم تا ميزان اختلاف كارايي مشاهده شود.
3D Mark Vantage

كاهش فركانس پردازنده باعث شد تا كمي امتياز بدست آمده پايين تر از مقدار مورد انتظار باشد (البته اين مقدار چندان هم محسوس نيست).
در اين تست با وجود قطعات مورد استفاده به ترتيب امتياز 18508 و 15519 در حالت هاي Performance وHigh به دست آمد.
[تصویر: 241864%20(7).JPG]
PC Mark 2005

در اين تست حافظه هاي DDR3 2200 توانستند امتياز بيشتري به دست آورند كه بخشي از آن را مي توان به افزايش فركانس پردازنده نسبت داد. در اين نرم افزار با حافظه هاي DDR3 2000 امتياز كل 10864 و با حافظه هاي DDR2200 امتياز كل 10911 به دست آمد.
Wprime2.0

طبيعي است كه با كاهش فركانس پردازنده، كارايي در اين برنامه كه وابستگي بيشتري به پردازنده دارد نيز كاهش يابد. در اين تست در حالت 32 ميليون، زمان 11/859 و در حالت 1024 ميليون، زمان 372/687 ثانيه به دست آمد.
[تصویر: 241864%20(8).JPG]
Cinebench R10

حافظه هاي DDR3 2200 كارايي را در اين تست كمي افزايش داده اند كه البته افزايش فركانس پردازنده نيز تا حدودي در آن دخالت دارد (نمودار 1).
Everest Ultimate Edition 5.3

سرعت بالاتر حافظه هاي kingmax نتايج بهتري را به دست آورده است. زمان تاخير هر دو نيز به نسبت يكسان است. ممكن است بپرسيد چرا زمان تأخير پايين تر حافظه هاي Mushkin باعث شده تا در اينجا زمان تأخير0/5 نانوثانيه بيشتر باشد. اين نكته را به ياد داشته باشيد كه سرعت اين دو حافظه با يكديگر متفاوت است و زمان تأخير بيشتر زماني معنا مي يابد كه سرعت حافظه ها يكسان يا نزديك به هم باشد (جدول 1).
HD Tune 2.55

در زمان تست مادربورد، هاردديسكي كه از SATA 6Gbps پشتيباني كند در اختيار نداشتيم و نتوانستيم كارايي اين نوع رابط SATA3 را بررسي كنيم. به همين دليل مانند قبل هاردديسك 320 گيگابايتي WD و حافظه فلش هشت گيگابايتي Team Group J100 را روي مادربورد تست كرديم (جدول 2).
[تصویر: 241864%20(9).JPG]
Dirt 2

كارايي اين بازي در اين سيستم بسيار خوب بود به طوري كه در دقت تصوير 1080×1920 پيكسل، هشت مرحله Anti Aliasing و قرار دادن تمام جزئيات روي بيشترين حد، متوسط 74 فريم در ثانيه به دست آمد. حداقل فريمي كه در اين حالت ثبت شد، 58 فريم در ثانيه بود.
Crysis Warhead

اين تست را سه بار در زمين Ambush اجرا كرديم. كارايي كلي در حد مناسبي بود، اما با روشن كردن Anti Aliasing گاهي اوقات با افت فريم شديدي روبه رو مي شديم. با اين حال، متوسط فريم ثبت در اين حالت نيز حدود چهل فريم در ثانيه بود كه در مقايسه با نتايج همين كارت گرافيك با سيستم هاي ديگر امتياز مناسبي است (نمودار 2).
[تصویر: 241864%20(10).JPG]
Resident Evil 5

قدرت سيستم آزمايش ما به اندازه كافي بالا بود كه در دقت تصوير 1080×1920 پيكسل، جزئيات High و هشت مرحله Anti Aliasing، متوسط 7/18 فريم را به دست آورد. با خاموش كردن Anti Aliasing نيز متوسط فريم به 5/153 فريم در ثانيه افزايش يافت.
اوركلاك

Asus ابزاري به نام Turbo V-EVO را در نظر گرفته كه به كمك آن مي توان از سيستم عامل ويندوز تنظيمات دلخواه براي پردازنده و حافظه ها را اعمال كرد.
همچنين اين برنامه بخشي دارد كه تنها با فشار يك دكمه به طور خودكار سيستم را اوركلاك كرده و سپس ثبات سيستم را مورد آزمايش قرار مي دهد.
بازدن اين دكمه و پس از حدود پنج دقيقه و دوبار ريست شدن سيستم، فركانس پردازنده به 2800 مگاهرتز رسيد كه چندان هم زياد نيست (تصوير 9).
به همين دليل براي اوركلاك وارد بايوس شديم. براي اين كه بتوان پردازنده را به طور دلخواه اوركلاك كرد بايد گزينه CPU Level UP را روي Crazy 3.2 قرار دهيم. در اين حالت فركانس پردازنده روي 2/3 گيگاهرتز قرار مي گيرد (نتايج اين مقدار در نمودار با همين نام نمايش داده شده است). سپس گزينه Al Overclock Tuner را روي Manual قرار مي دهيم.
اينجا يكي از مواردي است كه مدار رگولاتور پيشرفته اين مادربورد به كار مي آيد و توانستيم فركانس پردازنده را با 1700 مگاهرتز افزايش به 3/4 گيگاهرتز برسانيم.
فركانس در اين حالت 215 و ضريب روي بيست قرار دارد. ولتاژ پردازنده را نيز روي 34/1 ولت قرار داديم. در زمان اجراي تست Wprime مدار رگولاتور گرماي بيشتري نسبت به قبل دارد و البته داغ نيست

 

 

 

 

نوشته شده در دو شنبه 4 ارديبهشت 1391برچسب:,ساعت 13:16 توسط zarirazmekar| |

 


 

[تصویر: 241812.jpg]
چگونه يک ذخيره گر پشتيبان اکسترنال نصب کنيم


اميدواريم عنوان اين مقاله را با لبخند بخوانيد. لبخند مي تواند به اين معني باشد که اين مقاله را به اين دليل مي خوانيد که نحوه تهيه و استفاده از يک ديسک سخت پشتيبان(1) براي شما جالب و يک نياز است، چون خاطره بدي از عدم تهيه نسخه پشتيبان از داده هاي باارزش خود داريد، و کمي پيشتر بخشي از آن داده هاي باارزش خود را از دست داده ايد. با وجود اين، يک ديسک پشتيبان تضمين نمي کند که دوباره هيچ گاه داده هاي خود را از دست ندهيد، اما يک گام بلند درجهت درست است.
[تصویر: 241812%20(1).jpg]
ديسک سخت اکسترنال(external)

ديسک هاي سخت به يک وسيله پشتيبان گيري اصلي تبديل شده اند،زيرا مزايايي همچون سرعت بالا،ظرفيت بالا، و قيمت ذخيره پايين به ازاي هرگيگابايت را فراهم مي سازند. مدل هاي اکسترنال يک پوشش محافظ نيزدارند.درگذشته، بيشتر از ديسک هاي سخت اکسترنال 3.5 اينچي بهره گرفته مي شد، که نام آنها به قطر ديسک هاي داخلي آنها اشاره دارد. اما اين واحدهاي نسبتاً شکننده مخصوص کامپيوترهاي روميزي در اصل براي سفر طراحي نشده اند.
امروزه،که فروش نوت بوک ها بيشتر از فروش پي سي هاي روميزي شده است، صحبت ها بيشتر درباره ديسک هاي سخت اکسترنال پرتابل براي لپ تاپ هاست. اينها معمولاً ديسک هاي سخت 2.5 اينچي هستند. با آن که هر گيگابايت آنها گران قيمت تر از هر گيگابايت انواع روميزي 3.5 اينچي تمام مي شود، چند مزيت براي کساني دارد که آنها را زياد نقل و انتقال مي دهند:کوچک هستند،و درحال حاضر در ظرفيت هاي بسيار بالا، شامل انواع يک ترابايتي(معادل 1000 گيگابايت) ارائه مي شوند. ديسک هاي سخت پرتابل معمولاً تغذيه گذرگاهي(2) دارند، يعني همچون يک ديسک سخت اکسترنال روميزي به يک آداپتور برق جداگانه نياز ندارند. سرانجام، چون :آنها تقريباً هميشه از پورت USB بهره مي گيرند،برروي همه انواع پي سي ها يا Macها قابل استفاده هستند.
استفاده از يک ذخيره گر USB

ما براي نمونه، از ديسک سخت 500 گيگابايتي و 193 دلاري ABSplus External Laptop Backup and Recovery محصول شرکت CMS Products(3) بهره گرفتيم. اين ديسک سخت يک کابل USB کوتاه دارد. براي استفاده ازاين ديسک سخت، آن را به يک پورت USB وصل کرديم. ABSplus مي تواند ازهمان پورت تغذيه شود، اما بعضي از ديسک هاي سخت حاوي يک کابل اضافه هستند که به آنها امکان مي دهد از يک فيش USB ديگربراي تغذيه کمکي بهره بگيرند.
به طورپيش فرض، برنامه AutoRun ويندوز به اجرا درخواهد آمد.روي Open Folder To View Files Using Windows Explorer کليک-راست کنيد،يا کليدِ ترکيبي لوگوي ويندوز و E ( +E) را براي به اجرا درآوردن Windows Explorer
[تصویر: 241812%20(2).jpg]
بزنيد؛يا روي Start کليک-راست کنيد و Explore را انتخاب کنيد(ويندوز ويستا و اکس پي)؛ يا روي آيکن در نوار تکليف(4) کليک کنيد(ويندوز7)
[تصویر: 241812%20(3).jpg]
.دراينجا مي توانيد فايل ها را با موش کِشي به ديسک سخت اکسترنال انتقال بدهيد، يا ازآن به ديسک هاي داخل کامپيوتر انتقال بدهيد.اگر ديسک سخت اکسترنال شما در AutoRun يا Windows Explorer مشاهده نشود،آن را به يک پورت USB ديگر وصل کنيد.
اگر بخواهيد ديسک سخت USB را بدون خاموش کردن کامپيوترازکامپيوتر جدا کنيد، ابتدا Windows Explorer، يا برنامه هاي ديگري را که با فايل هاي ذخيره شده بر روي ديسک سخت اکسترنال کار مي کنند ببنديد.سپس،روي آيکن Safely Remove Hardware در System Tray(گوشه پايين-راست در نوار تکليف) کليک کنيد،
[تصویر: 241812%20(4).jpg]
و آنگاه روي نام ديسک سخت اکسترنال در فهرستي که ظاهر مي شود کليک کنيد.
[تصویر: 241812%20(5).jpg]
اگر ويندوز بگويد که درحال حاضر نمي توانيد ديسک سخت انتخابي را جدا کنيد، ساير برنامه هاي باز را ببنديد و از نو امتحان کنيد.اگراين مسئله همچنان پابرجا بود، کامپيوتررا خاموش کنيد و ديسک سخت را جدا کنيد.
ما براي نمونه،ازديسک سخت 500 گيگابايتي و 193 دلاري ABSplus External Laptop Backup and Recovery محصول شرکت CMS Products بهره گرفتيم.
انواع پشتيباني گيري

اکثرديسک هاي سخت اکسترنال به همراه يک نرم افزار پشتيبان گيري ارائه مي شوند. بعضي ازآنها،همچون نمونه ABSplus ما، يک برنامه بسيار سودمند، مانند Bounce-Back Ultimate فراهم مي سازند.
دو گونه نرم افزار پشتيبان گيري وجود دارد. معمولاً به همراه ديسک هاي سخت اکسترنال برنامه هاي پشتيبان گيري سطح فايل مرسوم ارائه مي شود. پشتيبان گيري سطح فايل يک نسخه از فايل هاي داده اي شخصي شما را بر روي رسانه اي ديگر، مثلاً يک ديسک سخت اکسترنال يا دي وي دي کپي مي کند.اما از سيستم عامل (مانند ويندوز)، يا از برنامه هاي کاربردي شما پشتيبان گيري نمي کند. درنتيجه، هرگاه به طور تصادفي يک فايل را حذف کنيد و آن فايل در Recycle Bin نباشد بسيار سودمند است، چون به آساني مي توانيد يک نسخه ازآن فايل را از مجموعه پشتيبان خود به دست بياوريد. اما اگر مجبور باشيد که کامپيوترتان را بر روي يک ديسک سخت جديداً فرمت شده يا يک ديسک سخت تعويضي بازسازي کنيد لازم است که سيستم عامل و برنامه هاي کاربردي تان را از نو نصب کنيد.
اگر ديسک سخت اکسترنال شما ظرفيتي همسان يا بيش از ظرفيت ديسک سخت نوک بوک شما داشته باشد، از يک نرم افزار تصويربرداري از ديسک(5) جامع مانند برنامه Paragon Drive Copy 9.0 Personal(6) مي توانيد بهره بگيريد. مزيت روش تصويربرداري از ديسک نسبت به روش پشتيبان گيري سنتي کاملاً معلوم است:به شما امکان مي دهد که کل محتويات ديسک سخت تان _سيستم عامل، برنامه هاي کاربردي،و داده هاي شخصي_ را بر روي تقريباً هر ديسک سختي يا هر SSD(7) داراي فضاي آزاد ذخيره کافي بازذخيره(8) يا بازگرداني کنيد. اين ويژگي که به بازسازي پس از فجايع داده اي مشهور است به شما امکان مي دهد که پس از يک خرابي متوقف کننده در عرض نيم ساعت تا دو ساعت کامپيوترتان را بازسازي کنيد.
نرم افزارتصويربرداري از ديسک سخت همچنين مي تواند به عنوان يک نسخه قدرتمندتربرنامه System Restore در ويندوزعمل کند، که مي تواند ديسک سخت شما را به حالت دقيق خود در زمان پشتيبان گيري قبلي «بازگرداني» کند.دربازار، ديسک هاي سخت اکسترنالي عرضه مي شود که برچسب «disk imaging» يا «disaster recovery» دارند، اما ديسک سخت و برنامه تصويربرداري را جداگانه نيز مي توانيد بخريد.
از هر نوع نرم افزاري که بهره بگيريد، ساخت نخستين نسخه پشتيبان هميشه کمي وقت گير است، و مثلاً چند ساعت طول مي کشد، اما اگر برنامه پشتيبان گيري شما بتواند پس از ساخت نخستين نسخه پشتيبان، عمليات پشتيبان گيري افزايشي (incremental) را انجام بدهد _يعني فقط از تغييرات پشتيبان گيري کند_ پشتيبان گيري هاي بعدي بايد در مدتي بسيار کمتر انجام بگيرد.
برنامه BounceBack Ultimate

بر روي ديسک سخت ABSplus ما از پيش برنامه تصويربرداري از ديسک BounceBack Ultimate بار شده بود، ولي بايد نصب مي شد. با ويندوز اکس پي SP2 و ويستا،هم 32بيتي و هم 64بيتي، کار مي کند. براي نصب اين برنامه، ما ديسک سخت ABSplus را به يک لپ تاپ وصل کرديم. سپس، کليد ترکيبي لوگوي ويندوز و E (يا +E ) را براي ديدن محتويات آن زديم.
[تصویر: 241812%20(6).jpg]
سرانجام، براي راه اندازي عمليات نصب، روي فايل Setup.exe بر روي پوشه ريشه ديسک سخت اکسترنال (حرف: E بر روي کامپيوتر ما) کليک- دوضرب کرديم.
[تصویر: 241812%20(7).jpg]
هنگامي که منوي BounceBack Ultimate ظاهرشد، روي Install کليک کرديم. (اگر ويندوز از شما بپرسد که آيا مي خواهيد به عمليات نصب ادامه دهيد، قبول کنيد). روي دکمه مربوط به قبول مواد قرارداد استفاده از نرم افزار کليک کرديم، و سپس روي Next کليک کرديم. بايد به برنامه فايروال يا ديواره آتش(9) خود مي گفتيم که به بعضي از پراسس ها(10) _CmsUpdater.exe، BcdUpdate.exe، و BBControlCenter.exe_ اجازه دسترسي به اينترنت را بدهد.
در پي آن،بايد يک کُد فعال سازي چهاربخشي را تايپ مي کرديم، که بر روي جلد سي دي BounceBack Ultimate گنجانده شده درجعبه بسته بندي ديسک سخت چاپ شده بود. سرانجام، ما روي OK کليک کرديم.
هنگامي که پنجره گرافيکي برنامه ظاهر شد، روي Register Later کليک کرديم تا بلافاصله بتوانيم عمليات پشتيبان گيري را آغاز کنيم. نظر به اين که مي خواستيم از ويژگي بازسازي در صورت وقوع فاجعه داده اي ديسک سخت جديد خود بهره بگيريم، گزينه Full System Backup را انتخاب کرديم و روي Next کليک کرديم. اين گزينه، ديسک سخت پشتيبان ABSplus را پارتيشن بندي کرد و همه داده ها را بر روي آن جاي داد. (اگر بخواهيد فقط پشتيبان گيري در سطح فايل را انجام بدهيد، که امکان بازسازي را فراهم نمي کند، از گزينه Create A Backup Set بهره بگيريد.دستورالعمل هاي BounceBack Ultimate و فايل Help آن را دنبال کنيد.)
در Backup Device List، مورد ABS Backup Device به عنوان ديسک مقصد هاي لايت (انتخاب) شده بود. در نتيجه، ما روي Next و OK کليک کرديم. پيشرفت عمليات را برنامه به ما نشان مي داد. ديسک سخت اکسترنال ما، 100گيگابايت از داده ها را درکمتر از 2ساعت با سرعت متوسط 15.7 مگابايت در ثانيه پشتيبان گيري کرد. روي OK کليک کرديم، و کار تمام بود.
بخشِ دوم پشتيبان گيري

براي داده هاي مهم، اجراي يک پشتيبان گيري دوم_که غالباً نوع سطح فايل است_ بر روي يک رسانه ديگر، مانند دي وي دي يا BD،هر يک ماه يا دو ماه توصيه مي شود. گاهي فايل هاي نسخه پشتيبان اول خراب و ناخوانا ذخيره مي شوند، و ويندوز هيچ هشداري در مورد آنها به شما نمي دهد. در حقيقت،تا زماني که آهنگي را پخش نکنيد، سندي را باز نکنيد، يا عکسي را تماشا نکنيد،نمي دانيد که فايل آن سالم است يا نه.
و البته،اگر پس از وقوع خرابي داده اي، نادانسته ازديسک سخت اصلي خود بر روي ديسک سخت اکسترنال کپي کنيد، نرم افزار پشتيبان گيري براساس وظيفه خود فايل به تازگي اصلاح شده، يعني ناخوانا، را بر روي کپي سالم پيشين کپي مي کند.
[تصویر: 241812%20(8).jpg]
ما براساس تجربه مان گواهي مي کنيم که اين وضعيت هم ممکن است، و هم روي مي دهد. درنتيجه،اگر ماهيانه يک بار از فايل هاي مهم خود بر روي يک دي وي دي نيز پشتيبان گيري کرده باشيد، به احتمال زياد کپي سالم فايل تخريب شده را در قفسه دي وي دي هاي خود داريد.
سرانجام،براي حفاظت حداکثري در برابر آتش،سرقت،سيل و ساير فجايع طبيعي، رسانه پشتيبان دوم را در جايي ديگر به جز خانه تان،مثلاً در يک گاوصندوق قرار دهيد. اگر داده هاي شما درجايي امن خارج از مکاني که کامپيوترتان در آن قرار دارد نگه داري شود،آسوده خاطرخواهيد بود و افکارتان معطوف به مسائل مهم ترمي شود.
بازگرداني فايل ها

BounceBack Ultimate با سه روش به شما امکان مي دهد که عمليات بازگرداني يا بازذخيره(11) را انجام دهيد، تا بتوانيد روشي را انتخاب کنيد که با نيازهاي شما سازگاراست.مثلاً براي بازگرداني يک حالت پيشين سيستم،مي توانيد از برنامه نصب شده براي بازگرداني يک تصوير ديسک پيشترساخته شده بهره بگيريد.
براي بازسازي کامپيوتر پس از بروز يک عيب درديسک سخت يا آلودگي ويروسي، مي توانيد با بوت کردن کامپيوتر با سي دي Rescue Disk گنجانده شده، يا ديسک سخت اکسترنال ABSplus، برنامه BounceBack Ultimate را به اجرا درآوريد. ما روش دوم (بوت با ديسک سخت اکسترنال) را براي شبيه سازي حالتي که در مسافرت اداري هستيد و سي دي نجات(Rescue Disk) را در دسترس نداريد و ديسک سخت کامپيوترتان مسئله پيدا کرده است انتخاب کرديم.
[تصویر: 241812%20(9).jpg]
کامپيوتررا بايد طوري ميزان کنيد که از ديسک سخت اکسترنال ABSplus بوت کند.براي اين کار، لازم است که وارد بايوس(12) شويد.به محض آن که کامپيوتر عمليات بوت را آغازکرد،کليد DELETE يا F2 يا کليد مشخص شده ديگر براي ورود به بايوس را چند بار بزنيد؛ در بايوس مي توانيد کامپيوتر را طوري تنظيم کنيد که به جاي بوت از ديسک سخت داخلي از ديسک سخت اکسترنال بوت کند. گزينه ترتيب بوت را درآن بيابيد و وسيله بوت اول را روي ديسک سخت ترتيب بوت را در آن بيابيد و وسيله بوت اول را روي ديسک سخت اکسترنال ميزان کنيد. تغييرات را ذخيره کنيد و از بايوس خارج شويد.
لحظاتي بعد،دسک تاپ(13) ويندوزمان ظاهر شد،اما تصوير زمينه جديد Instant PC Recovery را داشت تا به ما يادآوري کند که برنامه BounceBack در عمل در حالت بازسازي خود است. ويستا، ضدويروس ما،و برنامه ديواره آتش ما همگي با پنجره هاي پاپ آپ به ما هشدار دادند، اما همه آنها را ناديده گرفتيم و روي دکمه Launch Recovery Process در برنامه BounceBack کليک کرديم.
Backup Device List ظاهر شد و در آن يک ديسک سخت هاي لايت شده به نمايش درآمد.با آن که اين ديسک با نام ABS Backup Device به نمايش درآمد واز حرف ناينده ديسک:E استفاده مي کرد، ظرفيت آن به ما نشان داد که در واقع ديسک سخت اصلي،يا ديسک سخت اينترنال ما است. کليد ترکيبي لوگوي ويندوز و E (يا +E ) را براي بررسي دقيق تر اين مسئله در Windows Explorer زديم. کاملاً مطمئن شديم، چون ديسک سخت ABSplus، کامپيوترمان را بوت کرده بود، مدعي حرف نماينده ديسک C: بود، که با برچسب BB (براي BounceBack) به نمايش درآمد.در نتيجه، در Backup Device List ديسک E: انتخاب شده را _که در واقع بايد جمله اي مانند Restore Target List در کنار آن مي آمد_ قبول کرديم و روي Next و OK براي اجراي عمليات بازگرداني کليک کرديم.
[تصویر: 241812%20(10).jpg]
سپس،کامپيوتر را باز راه اندازي کرديم و وارد بايوس (BIOS؛ basic input/output system) شديم. ترتيب بوت را به حالت اوليه خود بازگردانديم، يعني ديسک سخت داخلي يا اينترنال را به عنوان ديسک بوت اول معين کرديم. تغييرات را ذخيره کرديم و از بايوس خارج شديم.
با آن که ديسک ABSplus هنوز به پورت USB وصل بود،تغيير در بايوس اين امکان را فراهم کرد که ويندوز به طورعادي از ديسک سخت اصلي به اجرا درآيد.عمل بازگرداني ما با موفقيت انجام شد.
 

 

 

نوشته شده در دو شنبه 4 ارديبهشت 1391برچسب:,ساعت 13:16 توسط zarirazmekar| |

پ


 

[تصویر: 241862.jpg]
برنامه پارتيشن سازي ديسک Diskpartپيشرفته

آن قدر برنامه خدماتي به بازار عرضه شده است که باعث شده است بعضي از برنامه هاي خدماتي مفيد تعبيه شده در سيستم عامل هاي ويندوز مورد بي مهري قرار بگيرند. برنامه Diskpart يک برنامه خدماتي سودمند براي کاربران ويندوز اکس پي، ويستا، و ويندوز7 است.
برنامه Diskpart يک مفسر سطر فرماني(1) طراحي شده به عنوان يک وسيله مديريت ديسک است. Diskpart از جنبه هاي مختلف به برنامه خدماتي FDISK ويندوز 98 شباهت دارد، اما قدرتمندتر و انعطاف پذيرتر است. Diskpart مي تواند براي ديسک سخت پارتيشن(2) بسازد، پارتيشن هاي موجود را حذف کند، و پارتيشن هاي موجود را تغيير اندازه بدهد. همچنين، به ديسک ها مي تواند حرف نماينده اختصاص بدهد، و تعدادي از تکاليف ديگر پيکربندي ديسک را انجام بدهد، اما در اين مقاله، توجه ما به ساخت و مديريت پارتيشن ها است.
احتياط: براي اهداف آموزشي فقط ديسک سختي را به کار بگيريد که حاوي داده هاي مهم نيست.
Diskpart را در کجا پيدا کنيم

مايکروسافت Diskpart را در ويندوز اکس پي، ويستا، و ويندوز7 تعبيه کرده است. در ويندوز اکس پي، روي Start کليک و Run را انتخاب کنيد. در پنجره RUN، فرمان cmd را در کادر Open تايپ و روي OK کليک کنيد تا يک پنجره سطر فرماني ظاهر شود.Diskpart را در سطر فرمان تايپ کنيد و کليد Enter را بزنيد.
در ويستا و ويندوز7 به يک حساب مديريتي ( Administrator account) وارد شويد، و در کادر Search منوي Start کلمه Diskpart را تايپ کنيد و کليد Enter را بزنيد.
برنامه Diskpart نشانه فرمان را به
[تصویر: 241862%20(1).jpg]
 
فرمان هاي پايه Diskpart

پراستفاده ترين فرمان هاي پايه عبارتند از سه فرمان ليست (فرمان هاي List Volume,List Disk، و
List Partition)، و سه فرمان Select (فرمان هاي Select Disk، Select Volume، و Select Partition). اين شش فرمان را در ترکيب هاي مختلف براي بررسي پيکربندي کنوني ديسک سخت مي توانيد به کار بگيريد.
فرمان List Disk، فهرستي از ديسک هاي متصل به کامپيوتر شما و اطلاعاتي درباره آنها، شامل اندازه، فضاي آزاد، و اين که آيا آنها به صورت basic پيکربندي شده اند يا dynamic به نمايش در مي آورد.
[تصویر: 241862%20(2).jpg]
 
فرمان List Volume ، فهرستي از واليوم هاي (volume) قابل دستيابي و اطلاعاتي درباره هر واليوم را، شامل نام حرفي ديسک، برچسب، نوع فرمت، نوع واليوم، اندازه، وضعيت، و اين که آيا آن واليوم حاوي يک سيستم عامل هست يا نه به نمايش در مي آورد.
يادآوري: فرمان List Vdisk و فرمان Select Vdisk نيز براي ديسک هاي مجازي به کار مي رود. براي اطلاعات بيشتر، فرمان help list يا help select را در پنجره سطر فرماني تايپ کنيد.
فرمان List Partition، جدول پارتيشن ديسک جاري را که توجه به آن معطوف است (select شده است) نمايش مي دهد. اطلاعات جدول پارتيشن شامل نوع پارتيشن، اندازه آن، و آفست (offset) آن است.
اکثر فرمان هاي Diskpart عمليات خود را روي يک هدف ويژه ( ديسک سخت، واليوم، يا پارتيشن) انجام مي دهند. پيش از آن که بتوانيد فرماني را روي يک آبجکت (object؛ شيء) صادر کنيد، بايد آن آبجکت را انتخاب (select) کنيد، تا فرمان هاي بعدي نيز به آن آبجکت توجه کنند. هرگاه آبجکتي را انتخاب کرديد، تا زماني که آبجکتي ديگر انتخاب نشود، يا يک فرمان ديگر که آن آبجکت را از دسترس خارج مي کند، مانند فرمان حذف، به اجرا در نيايد براي فرمان هاي بعدي توجه روي آن آبجکت باقي مي ماند.
فرمان هاي Select بدين قرارند:
select disk n
select volume n
select partition n
select vdisk n
در اين فرمان ها به جاي n عدد مورد نظرتان را قرار دهيد. اگر مطمئن نيستيد که کدام آبجکت مورد توجه است (select شده است)، مي توانيد فرمان هاي

 

 


ادامه مطلب
نوشته شده در دو شنبه 4 ارديبهشت 1391برچسب:,ساعت 13:15 توسط zarirazmekar| |

 


 

[تصویر: 241619.JPG]
نوت بوک هاي برتر جهان




نوت بوک ها که از آنها با عنوان ميني لپ تاپ نيز ياد مي شود، به پرطرفدارترين و محبوب ترين رايانه هاي شخصي در دنيا تبديل شده اند و هر روزه مدل هاي مختلفي از اين محصولات در دنيا عرضه مي شوند. شرکت تحقيقاتي NPD Group بر پايه يک مطالعه جديد اعلام کرده نوت بوک ها تا پايان سال جاري ميلادي، بيش از 20 درصد از بازار جهاني رايانه هاي قابل حمل را از آن خود خواهند کرد و پيش بيني مي شود در اين دوره، مردم سراسر دنيا 33 ميليون نوت بوک خريداري کنند که اين ميزان در مقابل فروش 16 ميليون نوت بوک در سال گذشته، رشد 100 درصدي را نشان مي دهد. همچنين ،تا پايان سال جاري، 129 ميليون نوت بوک در دنيا عرضه خواهد شد که اين رقم با تعداد نوت بوک هاي سال 2008 برابري مي کند.
بر اساس مناطق جغرافيايي، پيش بيني مي شود تا پايان سال 2009 رشد فروش نوت بوک ها در چين به 260 درصد، در آمريکاي شمالي به 137 درصد و در آمريکاي لاتين به 88 درصد برسد.
ميني نوت بوک ها بطور کلي کوچک تر و ضعيف تر از لپ تاپ ها ساخته مي شوند و آساني حمل و نقل آنها باعث شده کاربران تمايل بيشتري به خريد اين محصولات داشته باشند. طي سال گذشته 45 درصد نوت بوک ها در اروپا ،خاورميانه و آفريقا(EMEA )به فروش رسيد و اين منطقه به عنوان قطب فروش نوت بوک در جهان معرفي شد.
پرطرفدارترين کالاهاي الکترونيکي در جهان تبديل شده اند، کارشناسان شرکت NPD بر پايه آخرين بررسي هاي خود، برترين نوت بوک هاي عرضه شده در جهان را انتخاب کرده اند که اين محصولات در ذيل مورد بررسي قرار مي گيرند:
توشيبا NB205-310

پردازنده:1/66 گيگا هرتزي Atom N280 اينتل
نمايشگر:10/1 اينچ-وايداسکرين
حافظه داخلي:160 گيگا بايت
وزن:حدود 1/3 کيلوگرم
شايد بتوان NB205-310 توشيبا را يکي از زيباترين نوت بوک هاي موجود در بازار دانست. قابليت هاي مختلفي که در اين نوت بوک به کار رفته، امکان استفاده و اتصال دائمي و آسان به اينترنت را براي اين محصول فراهم مي کند و البته عمر طولاني باتري اين نوت بوک، يکي از عوامل اصلي برتري آن نسبت به مدل هاي مشابه است.
[تصویر: 241619%20(1).JPG]
سامسونگ Go

پردازنده:1/6 گيگا هرتزي Atom N270 اينتل
نمايشگر:10/1 اينچ-وايداسکرين
حافظه داخلي:160 گيگا بايت
وزن:حدود 1/4 کيلوگرم
شايد امکانات داخلي اين نوت بوک با مدل هاي مشابه موجود در بازار تفاوت چنداني نداشته باشد اما ظاهر زيباي آن و امکانات سازگار با کاربران باعث شده کارشناسان اين محصول را يکي از بهترين نوت بوک هاي موجود در بازار بدانند.
[تصویر: 241619%20(2).JPG]
سامسونگ N120

پردازنده:1/6 گيگا هرتزي Atom N270 اينتل
نمايشگر:10/1 اينچ-وايداسکرين
حافظه داخلي:160 گيگا بايت
وزن:حدود 1/3 کيلوگرم
اين نوت بوک يک جايگزين مناسب براي مدل N110 سامسونگ محسوب مي شود و از مهمترين تفاوت هاي آن با مدل قبلي مي توان به طول عمر زياد باتري، کليدهاي بزرگ براي تايپ آسان و قابليت اجرايي بيشتر اشاره کرد. اين نوت بوک قيمت ارزان تري نسبت به مدل Go دارد و در عين حال، برخي کارشناسان آن را مدل برتر مي دانند.

[تصویر: 241619%20(3).JPG]
اسوس EEE PC 1005HA

پردازنده:1/6 گيگا هرتزي Atom N280 اينتل
نمايشگر:10/1 اينچ-وايداسکرين
حافظه داخلي:160 گيگا بايت
وزن:حدود 1/4 کيلوگرم
اين نوت بوک، بسيار باريک و زيبا طراحي شده و همين مسئله افزايش فروش آن در بازارهاي جهاني را به دنبال داشته است. در اين محصول کاربران مي توانند با پرداخت هزينه نسبتاً مناسب، امکانات فراواني را در اختيار بگيرند که در نوت بوک هاي مشابه موجود نيست.
[تصویر: 241619%20(4).JPG]
لنوو IdeaPad S12

پردازنده:1/6 گيگا هرتزي Atom N270 اينتل
نمايشگر:12/1 اينچ-وايداسکرين
حافظه داخلي:160 گيگا بايت
وزن:حدود 1/6 کيلوگرم
اين محصول از ميانگين نوت بوک هاي موجود در بازار، اندکي بزرگ تر ساخته شده و همين امر موجب شده تا کاربران صفحه کليد بزرگ تر و نمايشگر با کيفيت تري را در اختيار داشته باشند. بطورکلي مي توان گفت قابليت هاي اين نوت بوک در حد متوسط و قيمت آن نيز کمي گران بوده و تنها مزيت آن نسبت به مدلهاي مشابه را مي توان صفحه نمايش بزرگتر آن دانست.
[تصویر: 241619%20(5).JPG]
HP Mini 5110

پردازنده:1/66 گيگا هرتزي Atom N280 اينتل
نمايشگر:10/1 اينچ-وايداسکرين
حافظه داخلي:160 گيگا بايت
وزن:حدود 1/3 کيلوگرم
اين محصول در سري نوت بوک هاي شرکت HP براي کاربران تجاري طبقه بندي مي شود و در مجموع، امکانات آن نسبت به ديگر نوت بوک هاي ساخته شده توسط اين شرکت بهتر است. تنها مشکلي که براي اين نوت بوک وجود دارد، عمر نسبتاً کوتاه باتري آن است.
[تصویر: 241619%20(6).JPG]
ايسر Spire ONE 751H

پردازنده:1/33 گيگاهرتزي Atom Z520 اينتل
نمايشگر:11/6اينچ-وايداسکرين
حافظه داخلي:160 گيگا بايت
وزن:حدود 1/4 کيلوگرم
اندازه نوت بوک H751 بسيار مناسب است و آن دسته ازکاربراني که قصد تايپ متن هاي طولاني را دارند، با صفحه کليد متناسب اين محصول مي توانند نياز خود را برطرف کنند. کليدهايي که براي موشواره هوشمند اين نوت بوک در نظر گرفته شده نيز در اندازه بزرگ طراحي شده و به همين خاطر،کاربر از کارکردن طولاني با آن احساس خستگي نمي کند.
[تصویر: 241619%20(7).JPG]
دل Inspiron Mini 10

پردازنده:1/6 گيگاهرتزي Atom Z530 اينتل
نمايشگر:10/1 اينچ-وايداسکرين
حافظه داخلي:160 گيگا بايت
وزن:حدود 1/4 کيلوگرم
ظاهر اين نوت بوک بسيار زيبا طراحي شده و البته قيمت آن نسبت به ميانگين قيمت ديگر نوت بوک هاي موجود در بازار اندکي بيشتر است. از جمله مواردي که باعث افزايش قيمت اين محصول شده، قابليت آن براي پخش برنامه هاي تلويزيوني است. اين محصول که اين روزها فروش نسبتاً بالايي در بازارهاي جهاني دارد، از معدود نوت بوک هايي محسوب مي شود که قابليت پخش برنامه هاي تلويزيوني براي آن در نظرگرفته شده است.
[تصویر: 241619%20(8).JPG]
سامسونگ NP-NC20

پردازنده:1/6 گيگا هرتزي Atom N270 اينتل
نمايشگر:12/1 اينچ-وايداسکرين
حافظه داخلي:160 گيگا بايت
وزن:حدود 1/6 کيلوگرم
دو عامل اساسي در اين نوت بوک باعث افزايش محبوبيت آن ميان کاربران شده: عمر طولاني باتري و نمايشگر بزرگ تر از نوت بوک هاي معمول. در حال حاضر کمتر نوت بوکي با نمايشگر 12 اينچي توليد مي شود و برخي شرکت ها، نوت بوک هاي خود را با اين اندازه نمايشگر توليد مي کنند.
[تصویر: 241619%20(9).JPG]

 

 

نوشته شده در دو شنبه 4 ارديبهشت 1391برچسب:,ساعت 13:13 توسط zarirazmekar| |

 
Wimax چیستWIMAX تقریباً مانند WI-FI عمل می کند با این تفاوت که در سرعت بالاتر ، در محدوده بیشتر و برای کاربران بیشتر طراحی شده است. WIMAX امکان سرویس دهی در حومه شهرها و روستا ها و نقاطی که دسترسی به اینترنت پر سرعت به دلیل عدم وجود امکانات مخابراتی و تلفنی امکان پذیر نیست را فراهم می کند. WIMAX شامل دو قسمت عمده است :1- دکل WIMAX که همانند دکلهای BTS های موبایل می باشد . یک دکل WIMAX حداکثر می تواند 8000 کیلومتر مربع را پوشش دهد.2- گیرنده WIMAX : گیرنده و آنتن آن می بایست در اندازه های کوچک طراحی شده و حتی مدلهای PCMCI آن جهت نصب در لپ تاپ ها وجود دارد .شکل دکل WIMAX :دکلهای WIMAX با سرعت بالایی بصورت مستقیم به اینترنت متصل می شوند . اتصال دکلها به اینترنت می تواند از طریق ارتباطات با سیم مانند لینکهای E1 یا DSL صورت پذیرد و یا اینکه از طریق ارتباطات بیسیم و مایکروویو صورت پذیرد. WIMAX می تواند دو نوع متفاوت از سرویس بیسیم را ارائه دهد:1- سرویس بدون دید مستقیم : همانند سرویس WI-FI ، در این سرویس می توان با یک آنتن کوچک به شبکه متصل شد . در این روش ، کاربران WIMAX از فرکانسهای پایین در رنج 2 تا 11 گیگاهرتز استفاده می کنند ( مانند WiFI) . ارسال موج کوتاه اینامکان را فراهم می کند که امواج از موانع به راحتی عبور کنند و موانع شهری در ارسال امواج تاثیر کمتری می گذارد.2- سرویس با دید مستقیم : در این روشیک آنتن در دید مستقیم دکل WIMAX قراردارد . این روش نسبت به روش قبلی قویتر و پایدار تر است و داده ها را با خطای کمتری ارسال می کند . این روش از فرکانسهای بالاتری برای ارسال داده ها استفاده می کند و می تواند تا رنج 66 گیگاهرتز را برای ارسال استفاده کند . فرکانسهای بالاتر امکان ارائه پهنای باند بالاتر را فراهم می کند . سرویس بدون دید مستقیم در شعاع 6 تا 9 کیلومتری پوشش می دهد (حدود 65 کیلومتر مربع تقریباً همانند محدوده تحت پوشش موبایل) . سرویس با دید مستقیم شعاع 50 کیلومتری را پوشش می دهد (حدود 9300 کیلومتر مربع) که این محدوده بسیار وسیع است .چگونگی عملکرد :WIMAX بر اساس همان قاعده WIFI کار می کند . WIMAX داده ها را به وسیله امواج رادیویی بین کامپیوترها منتقل می کند . یک کامپیوتر که به تجهیزات WIMAX مجهز شده است ، داده ها را از یک فرستنده WIMAX دریافت می کند . ممکن است داده های ارسال شده جهت امنیت بالا و جلوگیری از دسترسی سایرین رمز شده باشد .سریعترین ارتباط WIFI سرعت 54Mbps را فراهم می کند . این درحالی است که WIMAX می تواند پهنای باند 70Mbps را فراهم کند که این پهنای باند بین کاربران مختلف که از این سرویس استفاده می کنند تقسیم می شود طوری که سرعت برای کاربر انتهایی تقریبا مانند سرعت ADSL است .تفاوت اصلی بین WIFI و WIMAX در سرعت نیست بلکه در محدوده تحت پوشش است . WIFI محدوده 30 متری را پوشش می دهد در حالیکه WIMAX می تواند تا شعاع 50 کیلومتری سرویس دهد. البته این محدوده در بهترین حالت به دست می آید و آب و هوا و شرایط جوی و شکل زمین و همچنین ساختمانهای بلند در شعاع تحت پوشش WIMAX تاثیر دارند .
نوشته شده در دو شنبه 4 ارديبهشت 1391برچسب:,ساعت 13:12 توسط zarirazmekar| |

 

Asus P7P55D Premium يك مادبورد متشخص!
 

[تصویر: 241864.JPG]
Asus P7P55D Premium يك مادبورد متشخص!


تمام مادربوردهاي P55 يك ويژگي يكسان دارند و آن هم استفاده از چيپ ست P55 است! با انتقال كنترلر حافظه و مسيرهاي PCI-Express مربوط به كارت گرافيك به داخل پردازنده ديگر چيز زيادي براي اين چيپ ست باقي نمانده و حالا نوبت مادربوردسازان است كه با شيوه ها و روش هاي مختلف يك محصول قابل توجه توليد كنند.
Asus P7P55D Premium يكي از آن مادربوردهاي قابل توجه است كه امكانات جالب و كاربردي را در يك محصول به كاربر ارائه مي دهد.
[تصویر: 241864%20(1).JPG]
[تصویر: 241864%20(2).JPG]
بررسي اجمالي

اولين چيزي كه توجه شما را در اين مادربورد به خود جلب مي كند،‌مدار رگولاتور 32+3 فازي پردازنده مركزي و كنترلر حافظه است كه به طور حتم شما را متعجب خواهد كرد (تصوير 1). Asus دليل اين كار را رسيدن به بيشترين حد كارايي، توليد گرماي كمتر و اوركلاك بهتر پردازنده مي داند. يك چيپ ست به نام T.Probe در كنار مدار رگولاتور وجود دارد كه با نظارت بر دما و فشار كاري مدار رگولاتور، فشار كاري را روي هر يك از فازها تنظيم مي كند تا به اين ترتيب فشار كاري بين تمام آن ها تقسيم شده و هر يك حجم كاري مشخص و دماي كمتري داشته باشند. يك برنامه نيز با همين نام به همراه مادربورد وجود دارد كه داراي دو حالت Power Saving (هشت فاز فعال) و Xtreme Power(تمام فازها فعال) است و دماي هريك از فازها را نمايش مي دهد (البته به جاي ذكر رقم دقيق، تنها يك نوار نمايش داده مي شود) (تصوير 2).
مدار رگولاتور به طور عموم گرماي زيادي ندارد و تنها در فشار كاري بالا يا در زمان اوركلاك پردازنده، مي توان گرماي نسبي اين بخش را حس كرد. دو خنك كننده روي MOSFETها را پوشانده كه به وسيله يك لوله انتقال حرارت با يكديگر در تماس هستند و همواره گرماي مختصري دارند. ارتفاع خنك كننده مناسب است و مشكلي در نصب خنك كننده هاي بزرگ پردازنده به وجود نخواهد آمد. بالاي مادربورد، محلي براي اتصال TurboV Remote قرار دارد كه در حقيقت يك دستگاه كنترل از راه دور است و مي توان از آن براي افزايش كارايي سيستم به وسيله برنامه TurboV يا تغيير تنظيمات EPU (مربوط به كاهش توان مصرفي مادربورد در زمان هاي مختلف) استفاده كرد. در مدلي كه به دست ما رسيد، اين كنترل وجود نداشت و بنابراين نتوانستيم آن را تست كنيم. اسلات هاي حافظه نيز در نوع خود جالب هستند (تصوير3). تنها يك سمت اين اسلات ها داراي گيره است و با وجود اين، حافظه ها كاملاً محكم در جاي خود قرار مي گيرند (اين روش براي جلوگيري از گير كردن گيره هاي پاييني به كارت گرافيك طراحي شده است). يكي از ويژگي هاي مثبت اين مادربورد دكمه MomOK آن است. در صورتي كه با نصب حافظه جديد سيستم بوت نشود، چراغي كنار اين دكمه روشن مي شود و با نگه داشتن اين دكمه، مادربورد به طور خودكار سرعت هاي SPD درون حافظه ها را خوانده و تنظيمات بايوس را براساس آن تغيير مي دهد تا سيستم بوت شود.
به اين ترتيب بدون نياز به پاك كردن بايوس و در صورت بروز مشكل با حافظه ها (در اثر تنظيمات اشتباه يا موارد مشابه) مي توان سيستم را بوت كرد. در كل مي توان شانزده گيگابايت حافظه DDR3 2200 روي اين مادربورد نصب كرد. خوشبختانه در زمان تست اين مادربورد، يك حافظه با سرعت 2200 مگاهرتز به دستمان رسيده و توانستيم ادعاي اين مادربورد در پشتيباني از اين حافظه ها را بررسي كنيم.
بالاي حافظه ها سه دكمه به نام هاي OV-DRAM, OV-IMC و OC-CPU ديده مي شوند (تصوير 4). اين دكمه ها محدوده ولتاژهاي قابل انتخاب براي حافظه ها، چيپ ست و پردازنده را گسترش مي دهند. بهتر است تنها در صورتي كه اطمينان داشته باشيد به سيستم و قطعات شما آسيبي نمي رسد از اين دكمه ها استفاده كنيد (ما در زمان اوركلاك دكمه ها را تغيير نداديم).
 

ادامه مطلب
نوشته شده در دو شنبه 4 ارديبهشت 1391برچسب:,ساعت 12:40 توسط zarirazmekar| |

10 نکته جالب درباره بازی های موبایل


 

10 نکته جالب درباره بازی های موبایل
اولین دفعه ای که با یک بازی موبایل سرگرم شُدید را به خاطر دارید؟ احتمالا هنگام برنده شدن هم به بلوک های پیکسلی روی صفحه کوچک موبایل همراه با صدای بیپ ضعیفی خیره شده اید...

اولین دفعه ای که با یک بازی موبایل سرگرم شُدید را به خاطر دارید؟ احتمالا هنگام برنده شدن هم به بلوک های پیکسلی روی صفحه کوچک موبایل همراه با صدای بیپ ضعیفی خیره شده اید. و حالا اوضاع تغییرات فراوانی کرده است. امروزه اسمارت فون ها قابلیت های گیمی تقریبا برابر با نسل پنجم کنسول های بازی دارند و شانه به شانه آنها به رقابت می پردازند.
هنگامی که به چگونگی آغاز این صنعت نگاهی بیاندازید، انقلاب ۱۸ ساله بازی های موبایل، تقریبا غیرممکن و خارق العاده به نظر می رسد. بگذارید برای درک بهتر شگفتی های این دنیا، به کند و کاوی مجدد در برخی حقایق شگفت انگیزی بپردازیم که شاید بسیاری از شما چیزی درباره آنها نشنیده اید. پس در ادامه مطلب با نارنجی همراه باشد.

یک. اولین بازی موبایل در سال ۱۹۹۴ معرفی شد. این بازی نسخه از پیش نصب شده تتریس بود که بر روی موبایلی با نام Hagenuk MT‪-‬2000 عرضه می گردید.

دو. سه سال بعد، در سال ۱۹۹۷ نوکیا نسخه ای از بازی ماری (Snake) را برای برخی از مدل های موبایل هایش طراحی کرد. اولین نسخه بازی ماری بر روی نوکیا 6110 عرضه گردید و از زمان عرضه بیش از ۴۰۰ میلیون نسخه در دنیا فروش داشت.

سه. اولین بازی مولتی پلیر یا چند بازیکنی موبایل هم بر روی نوکیا 6110 عرضه شد. این بازی، نسخه دو نفره ای از ماری بود که دو دارنده 6110 می توانستند با استفاده از پورت اینفرارد با هم بازی کنند.

چهار. تقریبا سال ۲۰۰۱ بود که دو تکنولوژی جدید J2ME " target="_blank"> و BREW ، درها را به روی بازی های پیشرفته تر و پر آب و رنگ تر گشودند. این اتفاق با عرضه بازی های رنگی همزمان شد.

پنج. در ۲۰۰۳ نوکیا اولین موبایل اختصاصی بازی را با نام Nokia N‪-‬Gage عرضه کرد. پر فروش ترین بازی این موبایل، یک گیم ماهی گیری با نام Creatures of the Deep بود.

شش. هفتاد تا هشتاد درصد تمام دانلودهای موبایل، بازی ها هستند. تخمین زده می شود که صنعت بازی موبایل تا سال ۲۰۱۵ بالغ بر ۵۴ میلیارد یورو شود.

هفت. همچنین پیش بینی می شود که تا سال ۲۰۱۳ خرید های درون بازی از پرداخت های به ازای دانلود سبقت بگیرند.

هشت. کمی قبل از جام جهانی ۲۰۱۰ شرکت موبایل اینتربازی Tournament Arena Soccer 3D را عرضه کرد. این بازی در هفته اول تعداد دانلود باور نکردنی ۳۵ میلیون را به نام خود ثبت نمود.

نه. WCG که بزرگترین مسابقه ورزشی الکترونیک جهان است، به تازگی تصمیم گرفته مسابقات اش را دیگر در بخش بازی های کامپیوتری برگزار نکند و تنها بر روی بازی های موبایل تمرکز کند!

ده. انگری بردز تا کنون بیش از ۱۴۰ میلیون بار دانلود شده است. برآورد می شود که تنها از راه تبلیغات داخلی نسخه رایگان این بازی، شرکت Rovio ماهیانه یک میلیون یورو درآمد داشته باشد.

البته بازی های موبایل هنوز راه درازی را در پیش دارند. اما آینده چه چیزی را به ارمغان خواهد آورد؟ آیا شاهد بازی هایی خواهیم بود که با استفاده از واقعیت افزوده و NFC ما را بیشتر با دنیای فیزیکی درگیر می کنند؟ یا اینکه با صفحه نمایش های بزرگتر و گرافیک بهتر، بازی های تاثیرگذار و جذاب تری را شاهد خواهیم بود؟ شما این آینده را چگونه می بینید؟

 

 

نوشته شده در دو شنبه 4 ارديبهشت 1391برچسب:,ساعت 8:20 توسط zarirazmekar| |

www.errooortm.com | گروه اینترنتی ايران ويج ‌


 


ادامه مطلب
نوشته شده در چهار شنبه 23 فروردين 1391برچسب:,ساعت 8:53 توسط zarirazmekar| |

گوگل پنج نکته برای حفظ امنیت حساب و ارتباطات ایمیل درجی میلرا یادآوری کرد.
وبلاگ رسمي گوگل نوشت:
1.  از گذرواژه (رمز عبور)جی میلخود در سایت‌های دیگر استفاده مجدد نکنید. استفاده مجدد از گذرواژه مهمترین عامل در به خطرافتادن حساب‌های افراد است.
2. با بررسی تنظیمات «باز ارسال» و «فیلترها» در حساب خود مطمئن شوید که در حال حاضر حسابتان به خطر نیفتاده باشد. روی «ساختن یک فیلتر جدید» و سپس «نمایش فیلترهای موجود» کلیک کنید. مطمئن شوید که هیچ چیز مشکوکی مانند آدرس ایمیلی که آن را نمی‌شناسید وجود ندارد. سپس باز ارسال و POP/IMAP را کلیک کنید. مطمئن شوید که همه آدرسهای ایمیل لیست شده در آنجا را می‌شناسید.
3. مطمئن شوید که اطلاعات بازیابی حسابتان را ارائه کرده باشید. این برای مواقعی است که دیگر نمی‌توانید به حساب خود دسترسی پیدا کنید. آدرس ایمیل دوم و سؤال امنیتی خود را به‌روزرسانی کنید، و یک شماره تلفن همراه را برای بازیابی حساب از طریق پیامک ارائه کنید. به‌ویژه مراقب امنیت آدرس ایمیل دوم خود باشید چراکه از این آدرس برای بازنشانی گذرواژه‌های شما استفاده می‌شود. هکرها در گذشته حسابهایجی میلرا با دست‌یابی به حسابهای دوم به مخاطره می‌انداختند. از آدرس ایمیل دومی که توسط یک شرکت میزبان غیرقابل‌اطمینان ارایه می‌شود استفاده نکنید.
4. پس از استفاده از رایانه‌های عمومی و هر وقت که دیگر نیازی به استفاده از حساب Google خود ندارید، در گوشه سمت راست بالای صفحه از سیستم خارج شوید.
5. اگر ورود مشکوکی به حسابتان دیده شود، جی میلبه شما هشدارخواهد داد. اما خودتان هم می‌توانید با مشاهده جزئیات فعالیت حساب در پایین صفحهجی میلخود این مورد را بررسی کنید.
 
و در آخر اگر حساب شما به خطر افتاد اما همچنان می‌توانید به آن وارد شوید، باید گذرواژه و سؤال امنیتی خود را فورا تغییر دهید. اگر دیگر نمی‌توانید به حساب خود وارد شوید، فرم بازیابی حساب را در مرکز راهنمای حسابهای Google جستجو کرده و ارسال کنید. به طور پیش‌فرض، جی میل از یک اتصال HTTPS امن استفاده می‌کند که به محافظت از ارتباطات شما در مقابل چشمان کنجکاو کمک می‌کند.
نوشته شده در پنج شنبه 13 بهمن 1390برچسب:,ساعت 8:52 توسط zarirazmekar| |

جاي بسي تآسف است Microsof رجيستري و تنظيمات آن را در هاله

اي از ابهام قرارداده است و افراد زيادي با تنظيمات واقعي سيستم

عامل خود بيگانه اند. مايكرو سافت از ارائه اطلاعات كافي در مورد

تنظيمات صحيح خودداري كرده است و در مورد رجيستري اسرار زيادي

باقي گذاشته است. مطمئنآ گذاشتن اطلاعات در مورد رجيستري بيشتر

باعث آسيب رساندن به آن است تا اينكه اطلاعات كافي در اين مورد

داشته باشيم.
رجيستري در ويندوز حاوي فايل هاي اطلاعاتي است كه به ويندوز براي

كنترل سخت افزار، نرم افزار، محيط كاربر و ارتباط با ويندوز كمك مي كند.

 

رجيستري شامل 2 فايل در دايركتوري ويندوز استsystem.dat و

user.dat . بوسيله فايل اجرايي Regedit.exe كه در دايركتوري ويندوز

وجود دارد مي توان به 5 بانك اطلاعاتي رجيستري دست يافت.

رجيستري يك سري از فايلها است كه همه جوانب عملكرد سيستم و

چگونگي كاركرد آن حتي با وسايل جانبي را تحت كنترل دارد.رجيستري

منحصرآ براي كاربردهاي 32 بيتي طراحي شده است و حجم فايل تا حدود 40MB محدود شده است.

به زبان ساده رجيستري ويندوز جايي است كه برنامه هاي نرم افزاري و

خود ويندوز را شناسانده و اطلاعات براي استفاده بين دفعات مختلف

اجرا نگهداري مي شود.

براي مثال هر بار ويندوز اجرا مي شود، رجيستري برنامه هايي را كه

 

شما قبلآ اجرا كرده ايد احضار مي كند.رجيستري آخرين عمل شما را با رديف كردن اطلاعات در رجيستري به خاطر مي آورد.

يك مثال ديگر اينكه هر نوع فايل ( file type ) به وسيله يك نرم افزار قابل

دسترسي است. مثلآ زمانيكه روي يك فايل GIF دابل كليك مي كنيد به

وسيله explorer مي توانيد آن را مشاهده كنيد. يك نرم افزار زمانيكه

نصب مي شود به رجيستري نوع فايل هايي را كه مي تواند دسترسي

داشته باشد اطلاع مي دهد يا اصطلاحآ خود را رجيستر مي كند و در

حقيقت رجيستري يك ميدان بزرگ مبارزه تجاري بين شركت هاي نرم

افزاري است مثلآ Netscape و IE سعي مي كنند خود را به عنوان

مرورگر ( browser ) پيش فرض رجيستر كنند.

 

منبع : شرکت مهندسی رایان حجم الکترونیک (www.rh)

نوشته شده در پنج شنبه 13 بهمن 1390برچسب:,ساعت 8:51 توسط zarirazmekar| |

مراقب بلوتوث تلفن همراه خود باشید


با رشد دانش بشر و تحول به وجود آمده در حوزه فناوري اطلاعات و ارتباطات، شيوه دستيابي به اطلاعات شخصي و خصوصي افراد از سوي مجرمين نيز دگرگون شده.

عده‌اي سودجو با قصد اخاذي در مراكز شلوغ و پرتردد شهر از جمله ايستگاه اتوبوس، پارك‌ها، سينماها، پاساژها و ... كمين كرده، با بهره‌گيري از امكانات نرم‌افزاري به راحتي گوشي موبايلي را كه بلوتوث آن روشن باشد را هك مي‌كنند و علاوه بر در اختيار گرفتن كنترل صفحه كليد گوشي موبايل، اطلاعات طبقه‌بندي شده درون آن را نيز سرقت مي‌نمايند....

جالب اينجا است مادامي كه بلوتوث گوشي موبايل قرباني خاموش نشده، نفوذگر مي‌تواند با استفاده از موبايل هك شده براي ديگران هم مزاحمت تلفني ايجاد نمايد و با هر شماره‌اي كه تماس گرفته شود، شماره موبايل هك شده نمايش داده خواهد شد.

بر همین اساس پلیس فناوری اطلاعات با صدور اطلاعیه‌ای توصيه‌هاي پيشگيرانه‌ای منتشر کرده:

١) هميشه از خاموش بودن بلوتوث گوشي موبايل خود به ويژه در مراكز شلوغ و پرتردد اطمينان حاصل نماييد.

٢) اطلاعات شخصي و خصوصي خود را درون گوشي موبايل ذخيره نكنيد.

٣) حتما براي گوشي موبايل خود رمز معتبر و قوي ايجاد كنيد تا در صورت مفقود شدن به راحتي قابل بهره‌برداري براي افراد سودجو نباشد

نوشته شده در پنج شنبه 13 بهمن 1390برچسب:,ساعت 8:50 توسط zarirazmekar| |


یک لپ‌تاپ برای صاحبش کاربردهای متفاوتی دارد، می‌تواند یک مرکز سرگرمی و بازی باشد، درگاهی برای دسترسی به وب و اینترنت و یا ابزاری برای انجام کارها و پروژه‌های مختلف در داخل و خارج از خانه. از اینها که بگذریم لپ‌تاپ ها انصافاً یک سخت‌افزار گران قیمت محسوب می‌شوند و هیچکس دوست ندارد این سخت افزار گرانقیمت را از او به سرقت ببرند. ‏

مسلماً بهتر است قبل از هر چیز مراقب باشیم تا کسی لپ‌تاپمان را سرقت نکند ولی اگر این اتفاق افتاد چه باید کرد؟ می‌توانیم در مقابل احتمال دزدیده شدن آمادگی داشته باشیم و در صورتی که لپ‌تاپمان به سرقت رفت آنرا ردیابی کنیم. یک مجموعهء نرم‌افزاری با نام Prey وجود دارد که شما را قادر میسازد لپ‌تاپ به سرقت رفتهء خود را به صورت کنترل از راه‌دور مانیتور نموده، از نمایشگرش هنگامی که سارق مشغول کار با آن است اسکرین‌شات گرفته، با وب کمش تصویر چهرهء سارق را ضبط کنید و با توجه به محل اتصال لپ‌تاپ به اینترنت محل استقرار احتمالی سارق را پیدا کنید و با یک گزارش نسبتاً کامل و حسابی به سراغ پلیس بروید و بخواهید دزد را بیابد. خوشبختانه Prey کدباز و رایگان است اما بد نیست ببینیم چگونه می‌توان از آن استفاده نمود. ادامه مطلب را از دست ندهید. ‏

‏‏
ابتدا یک اکانت مهمان در ویندوز بسازید ‏
در ویندوز Prey به صورت یک سرویس در پس‌زمینه اجرا می‌شود. این بدین معنی است امکان ردیابی تنها زمانی فعال می‌شود که سارق به یکی از اکانتهای کاربری موجود بر روی سیستم‌عامل لاگین نموده باشد. برای اینکه سارق بتواند به لپ‌تاپ شما لاگین کند دو راه‌حل پیش‌رو دارید: اول اینکه می‌توانید کلاً روی اکانت اصلی خود پسورد نگذارید (که البته از نظر مسائل امنیتی شاید کار خوشایند و درستی نباشد) و راه‌حل دوم که توصیه می‌شود ساخت یک اکانت مهمان یا Guest که فاقد پسورد باشد. ‏

prey1.jpg

ساخت اکانت مهمان کار ساده‌ای است، ابتدا استارت منو را باز کنید، بر روی کامپیوتر کلیک راست کنید و گزینهء Manage را انتخاب نمائید. در پنجره‌ای که باز می‌شود در ستون سمت راستش گزینهء Local Users and Groups را انتخاب کرد و سپس وارد قسمت Users شده در وسط پنجره کلیک راست کرده و با انتخاب گزینهء New User می‌توانید یک اکانت جدید بسازید. ‏

نصب Prey ‏
اکنون فایل نصاب Prey را از ‏ وب‌سایت آن دانلود کرده و نصب کنید و وقتی به پایان عملیات نصب رسیدید گزینهء Choose to configure Prey now را انتخاب کنید. در این مرحله لازم است مشخص کنید چگونه می‌خواهید Prey را مدیریت کنید و برای اینکار دو گزینه دارید یا از کنترل پنل آنلاین Prey استفاده نمائید و یا به صورت مستقل. استفاده از کنترل پنل آنلاین محدودیت‌هایی دارد مثلاً اینکه تنها 10 گزارش می‌توانید دریافت کنید ولی از آنجایی که 10 گزارش هم برای گیر انداختن سارق حاوی اطلاعات زیادی است و هیمنطور گزینهء کنترل پنل آنلاین برای عموم کاربران نسبتاً ساده‌تر است لذا به سراغ این گزینه می‌رویم و پس از انتخاب آن از ما خواسته می‌شود تا یک اشتراک Prey برای خودمان بسازیم. ‏

prey2.jpg

بعد از این موارد بد نیست کامپیوتر خود را تنظیم کنید تا همواره سعی کند به نزدیکترین کانکشن اینترنت Wi-Fi رایگانی که در دسترسش است متصل شود اینگونه حتی اگر سارق قصد اتصال به اینترنت را نداشته باشد شانس به دام افتادنش تا حدی بالاتر می‌رود. ‏

دریافت گزارش ‏

prey3.jpg

حالا اگر روز بد‌شانسی شما فرا رسید و لپ‌تاپ‌تان به سرقت رفت بد نیست به کنترل پنل Prey وارد شوید و شانس خود را در ردیابی سارق امتحان کنید. در بخش تنظیمات کنترل پنل گزینه‌های فراوانی برای نحوهء گزارشگیری وجود دارد اما در بالای این گزینه‌ها مهم‌ترین گزینه یعنی Missing وجود دارد که در صورتی که بر روی اسلایدر مقابل این گزینه کلیک کنید لپ‌تاپ شما شروع به ارسال گزارش خواهد کرد. انتخاب فاصلهء زمانی گزارش‌ها با شما است اما فراموش نکنید Prey تنها 10 گزارش را در پنلش ثبت خواهد نمود پس اگر فکر می‌کنید دریافت چند گزارش با فاصلهء زمانی کوتاه شما را به سارق نزدیک نمی‌کند می‌توانید فاصلهء زمانی را بیشتر کنید یا در شرایط برعکس کمترش کنید. گزارشی که Prey به شما می‌دهد می‌تواند اطلاعات فراوانی را دربر داشته باشد از شماره آی‌پی اتصال سارق به اینترنت، محل استقرارش بر روی نقشه، تصویر چهره‌اش که توسط وب‌کم لپ‌تاپ تهیه شده و... . هر چند این راه‌حل یک راه‌حل صد در صدی برای رسیدن به لپ‌تاپ دزدیده شدهء شما نیست اما امیدی است در نا‌امیدی. ‏
نوشته شده در شنبه 5 آذر 1390برچسب:,ساعت 8:54 توسط zarirazmekar| |

آهنگ جديد و بسياري زيباي ستار و ارسين به نام سيمين بري


 

ستار و ارسين به نام سيمين بري

------------------------------ ------------------------------ ---------------------------

4New Foreign Music Video HD

چهار موزیک ویدئو جديد و فوق العاده زيباي خارجي در يك پست به همراه كاور در ادامه ي مطلب

Taylor Swift - Marys Song | Beyonce - I Was Here

Britney Spears & Marilyn Manson - Sweet Dreams | Young Jeezy ft. T.I. - F.A.M.E

چهار موزیک ویدئو جديد و فوق العاده زيباي خارجي در يك پست به همراه كاور در ادامه ي مطلب

------------------------------ ------------------------------ ---------------------------

Ali Zarei - Rosva

آهنگ جديد و بسيار زيباي علي زارعي به نام رسوا

( آهنگ : فتاح فتحي / ترانه سرا : مريم ذاكري )

http://98music22.com/Pic/9.90/Ali%20Zarei%20-%20Rosva.jpg

------------------------------ ------------------------------ ---------------------------

Erfan Interview With Sakkou

ويديو مصاحبه برنامه تلويزيوني سکو با عرفان

مصاحبه برنامه تلويزيوني سکو با عرفان

------------------------------ ------------------------------ ---------------------------

تیتراژ بسيار زيباي سریال تا رهایی با صداي برزو ارجمند
تا رهایی با صداي برزو ارجمند

------------------------------ ------------------------------ ---------------------------

13New Foreign Music

سيزده آهنگ جديد و بسيار زيباي خارجي در يك پست

Sean Paul - 2 New Tracks
| Snoop Dogg - Weed Wars

Kesha - U Better Know
| Serdar Ortac - Yari Ciplak

LL Cool J ft. Ne-Yo - No More
| 50Cent - What Up Gangsta Pt. 2

Redd Feat Akon & Snoop Dogg - I am A Day Dreaming
| Kat DeLuna - Make You Say

Betty Wright ft Snoop Dogg & The Roots - Real Woman | Intizar - Vay

Mario Lopez - You Came
| Rogue - The Fall

12New Foreign Music

------------------------------ ------------------------------ ---------------------------

آهنگ جدید و فوق العاده زیبای محمدرضا احمدی به نام شرجی

( ترانه : مرتضی ساعتچی / آهنگ : احمد ماهیان / تنظیم : کمال صداقت )


( میکس و مسترینگ : کمال صداقت / تهیه و تولید بیپ گروپ )

 محمدرضا احمدی به نام شرجی


------------------------------ ------------------------------ ---------------------------

Ali Ashabi - Ehsas Masnouei

آهنگ جدید و فوق العاده زیبای علی اصحابی به نام احساس مصنوعی | Exclusive |

( ترانه : سالار پیزری , علی اصحابی / آهنگ : علی اصحابی / تنظیم : امیر حیدری )

( پخش كاملا اختصاصي از 98موزيك )

علی اصحابی به نام احساس مصنوعی

------------------------------ ------------------------------ ---------------------------

Andy & Shani - A Fairy Tale Wedding

ویديو مراسم ازدواج اندي و شيني

http://98music22.com/Pic/8.90/Andy%20&%20Shani%20-%20A%20Fairy%20Tale%20Wedding.jpg

------------------------------ ------------------------------ ---------------------------

فیلم جدید و فوق العاده زیبای Puncture 2011

فیلم جدید و فوق العاده زیبای Puncture 2011

------------------------------ ------------------------------ ---------------------------

آهنگ جدید و بسيار زیباي گوگوش و بابک سعیدی به نام یه حرفایی

( ترانه : رها اعتمادی / تنظیم : بابک سعیدی )

گوگوش و بابک سعیدی به نام یه حرفایی

------------------------------ ---------

نوشته شده در پنج شنبه 3 آذر 1390برچسب:,ساعت 8:22 توسط zarirazmekar| |


Power By: LoxBlog.Com